דיאטה לפטינית לנשים – לבטל את "אפקט הנדנדה"

0
317
קרדיט: Pixabay

בואו ניגע מיד בלב העניין – גם כשאת מרזה, לרוב די מהר לאחר מכן את עולה שוב במשקל. עד כה לא היה ידוע מדוע, וההשערות לא היו מספיק מדויקות. כיום יש בסיס מדעי שמסביר מה בדיוק קורה בגוף, ולמה זה שכל הדיאטות הנפוצות לא עובדות טוב כמו דיאטה לפטינית לנשים.

הגוף שלנו פועל לפי דרישות שונות של הורמונים. כלומר ההורמונים השונים מפעילים אותנו בדרכים שונות, כולל תחושת רעב ושובע. אז מה קורה כשהמנגנון ההורמונלי של איזון הרעב והשובע יוצא מסינכרוניזציה? לרוב מה שקורה זו נטייה לתיאבון מוגבר, כלומר תחושת רעב גם כשאין כל גירעון קלורי, מה שמוביל לאכילה ללא כל צורך.

אם ירדת במשקל ולא איזנת את ההורמונים שלך תוך כדי, הרי שסביר להניח, לפחות סטטיסטית, שתיכנסי לאותו "אפקט הנדנדה", ותעלי בחזרה במשקל. לא חבל?

הדיאטה הלפטינית – הדיאטה שמנצחת את מבחן הזמן

כדי להצליח לרדת במשקל ולהשאר רזה לאורך זמן, יש צורך באורח חיים מאוזן. אורח חיים מאוזן זה דבר שקל להשיג אם ההורמונים מאוזנים. אם ההורמונים יוצאים מכלל שליטה נוצר כאוס בחיים, ואפילו שקשה להכריע מה קדם למה, הביצה או התרנגולת, הרי שבשורה התחתונה זה לא באמת משנה לנו – כי אנחנו מחפשות מה אפשר לעשות בפועל.

ברמה המעשית, לא משנה מה היה קודם – אם תדאגי לאזן את ההורמונים הללו, בעיקר את הלפטין (שעל שמו נקראת הדיאטה), וסביר להניח שתצאי מיידית מ"אפקט הנדנדה", ותשמרי על המשקל החדש שלך – רזה לאורך זמן.

  • זה מתחיל באכילה בריאה באופן מודע – בלי לגרוע מעצמך את האוכל הנכון
  • זה ממשיך בירידה הדרגתית במשקל – ירידה קבועה של בין קילו לשלושה קילוגרם לחודש
  • זה גדל כאשר את רואה את ההצלחה שנבנית – כל חודש באופן קבוע את תרדי במשקל, וזה נותן מוטיבציה
  • לאחר כמה וכמה שבועות את מסיימת את שלב ה"ניקוי הלפטיני" – או אז הקסם מתגלה

מהו הקסם של הדיאטה הלפטינית? ובכן, כאשר ההורמונים מתאזנים, את פתאום מזהה תחושות ששכחת שקיימות, תחושות שובע מספקות שסוגרות את הצורך לאכול לכמה וכמה שעות. אכלת, שבעת, וזהו. לא צריך להוסיף על זה כלום. בלי מאבקים, בלי מלחמות עם עצמך, בלי חשקים מוגזמים למתוק.

הדיאטה הנכונה שעובדת עם הגוף

דיאטה נכונה לא תשאף רק לייצר גירעון קלורי, אלא גם לאזן את המנגנונים ההורמונליים האחראים על מצב הרעב ומצב השובע. כאשר מנגנונים אלו מאוזנים ובריאים, נעלם הצורך לאכול "שטויות", או עודף פחמימות ומתוקים. מה שנשאר זו תחושת בריאות, רעננות, אנרגיה טבעית, וגוף חטוב ורזה.

שמירה על דיאטה לפטינית לנשים היא שמירה על איזון קלורי נכון, ואיזון כללי בחיים. זו הסיבה שהדיאטה הזו כה מוצלחת, ומצליחה לנצח איפה שדיאטות אחרות נכשלות – במבחן הזמן.