לי אורון, תושבת קדימה, אמא לחמישה, מונתה לאחרונה למנהלת מחוז המרכז בקופת חולים מאוחדת – תפקיד משמעותי בלב אחת ממערכות הבריאות הגדולות והמתקדמות בישראל.
אורון מביאה עמה ניסיון עשיר מהעולמות העסקיים והציבוריים כאחד, ובמיוחד מהשנים האחרונות בתפקידי ניהול בכירים במגזר הבריאות. עם כניסתה לתפקיד, היא מבקשת לשלב בין ניהול חדשני, שירות מדויק ורגישות אנושית, ולהוביל את מחוז המרכז לעידן של עשייה מתקדמת ומחוברת לשטח
לי, איך את רואה את הכניסה שלך לתפקיד הזה דווקא בעת הזו?
"אני נרגשת מאוד. זה לא רק אתגר מקצועי, אלא גם שליחות אישית. חזרתי למאוחדת, לאחר שנתיים בהן עסקתי בנושאים אחרים, כי הבנתי שזו זכות גדולה להוביל את העשייה של ארגון בריאות כל כך משמעותי, ובו בזמן גם להצליח לגעת בחיים של כל כך הרבה אנשים, בתחום שהוא אולי הכי חשוב עבורם – הבריאות שלהם. אני מאמינה שאפשר להשפיע באמת על חייהם של אנשים – לא רק באמצעות תרופות או בדיקות, אלא דרך שירות טוב יותר, זמינות גבוהה יותר ותחושת אכפתיות. אני רואה אחריות גדולה וגם פוטנציאל אדיר לצמיחה".
איך הרקע שלך משפיע על הדרך בה את ניגשת לתפקיד?
"הגעתי מעולמות מגוונים – תקשורת, פיננסים, בריאות, שיווק – אבל בסוף כל תחום עסק באנשים. אני מביאה איתי יכולת לראות את התמונה הרחבה מצד אחד, ואת הקשיים הקטנים מהצד השני. אני רגילה לעבוד בשווקים תחרותיים ודינמיים, אבל הלב שלי תמיד נמשך למקומות שבהם אפשר להשפיע באמת – איפה שיש קשר אנושי. וזה מה שאני רוצה להביא גם לפה".
מהם לדעתך היתרונות והחוזקות של מחוז מרכז כיום?
"מחוז מרכז נמצא בתקופה של פריחה משמעותית, הן מבחינת היקף השירותים והן באיכותם. אחד הסמלים הבולטים לכך הוא המלר"ד החדש (מרכז לרפואה דחופה) – חלק ממהלך נרחב של פריסת רשת מלר"דים של מאוחדת ברחבי הארץ. מדובר בשירות מתקדם, מהיר וזמין שמעניק למבוטחים מענה איכותי על ידי רופאים מומחים בשעות בהן המרפאות סגורות ומייתר את הצורך בפנייה למיון.
בנוסף, אנחנו מרחיבים את השירותים בכל רחבי האזור – פותחים מרפאות חדשות, משקיעים במבנים, ציוד רפואי וכוח אדם, ומביאים רופאים ומומחים מהשורה הראשונה כדי להנגיש את הרפואה הטובה ביותר קרוב לבית. לאחרונה השקנו את מאוחדת ג'וניור – מעטפת של שירותים רפואיים עבור ילדים ונוער, במרחב נעים ובגובה העיניים, ומשנה את הדרך שבה ילדים חווים את מערכת הבריאות. כמו כן, אנחנו גם בעיצומה של מהפכת זימון תורים – שהופכת את כל תהליך ההגעה לרופא או לבדיקות לפשוט, מהיר וזמין יותר. פחות בירוקרטיה, יותר שליטה בידי המבוטח. זה שינוי אמיתי – וזה קורה כאן ועכשיו".
לאן את מתכננת לקחת את המחוז?
"הפורטה של מחוז המרכז הוא היכולת לשלב בין חזון ארוך טווח לבין ביצוע מדויק בשטח. אנחנו משקיעים רבות בפיתוח שירותים דיגיטליים מתקדמים, בשיפור חוויית הלקוח, ובקידום תהליכים תפעוליים יעילים יותר. מאוחדת מובילה היום בגישתה החדשנית – כולל שירותים כמו רפואה מרחוק, ניטור רציף של חולים כרוניים מהבית, מערכות AI תומכות החלטה לרופאים, והנגשת מידע רפואי בזמן אמת. אנחנו לא רק מגיבים לצרכים – אנחנו שואפים לצפות אותם מראש.
אחד הדברים שאני מאמינה בהם מאוד הוא חיזוק הקשר האנושי בין הצוותים לבין המטופלים. לצד כל החדשנות, חשוב לזכור שהבסיס הוא אמון. לכן נשקיע גם בהכשרת צוותים, בטיפוח מנהלים מקומיים וביצירת תרבות ארגונית שמכילה, רואה ומכבדת כל אדם".
ומה את מאחלת לעצמך ולמחוז בשנה הקרובה?
"אני מאחלת לעצמי שנה של עשייה, של הקשבה ושל חיבורים אנושיים. שהצוותים ירגישו חלק ממשהו גדול, שהמבוטחים ירגישו שאנחנו שם בשבילם באמת. שאנשים יבחרו במאוחדת בגלל התחושה שהם בידיים טובות. כי בריאות זו לא רק שאלה של נתונים – זו תחושת שייכות, ביטחון וקשר אנושי אמיתי".