אורולוג אונקולוג – אילו שירותים הוא יכול לספק לנו, וכיצד נבחר אורולוג מומלץ?

0
331
קרדיט - Pixabay

אחת ההתמחויות הבולטות, החשובות והרחבות ביותר בתחום הרפואה, ללא צל של ספק, היא אורולוגיה. מדובר על ענף ברפואה המתייחס לכל הנושא של מערכת השתן, ובמקרים של גברים גם לכל מה שקשור לאבירי המין הזכריים באופן כללי. זו התמחות מאוד רחבה אשר מסתעפת לתתי התמחויות שונות ומגוונות.

אורולוגיטה באופן כללי, כאמור, מתייחסת לתחום של מערכת השתן אצל גברים ונשים. בין אם בהיבט הניתוחי ובין אם לאו. בין היתר, היא מתייחסת למקרים כגון, זיהומים בדרכי השתן, דלקות, בריחת שתן, קושי לתת שתן ועוד. כמו כן אורולוג מתמחה בכל מה קשור לבעיות בכליות, בלוטת יותרת הכליה, איברי רבייה זכריים על חלקיהם השונים ועוד. מאחר ומערכות השתן והרבייה קשורים זו בזו, אזי שאורולוג מטפל בשניהם. חשוב להדגיש, אורולוג מתעסק הן במקרים מולדים, והן בחבלות, דלקות או מקרים שנוצרו עם הזמן והגיל.

אחת ההתמחויות החשובות ביותר בתחום היא אורולוגיה אונקולוגית. קרי, מחלות הקשורות לתחום הסרטן באזורים בהם הוא מטפל. מדובר על סרטן בערמונית וכן סרטן בשלפוחית השתן. מדובר על שני סוגי המחלות הממאירות מהשכיחות ביותר הקיימות אצל גברים.

מה עושים במסגרת אורולוגיה אונקולוגית?

אורולוגיה אונקולוגית עוסקת בכל היבט שקשור למחלת הסרטן באזורים הקשורים לערמונית ושלפוחית השתן. החל מאבחון, ייעוץ, טיפול, שיקום וכל דבר אחר שקשור לנושא. אורולוג אונקולוג עובד באופן צמוד עם גורמים מומחים בתחום מחלת הסרטן, על מנת להעניק למטופלים שלו את כל הכלים הנדרשים בשביל לטפל במחלה בצורה המדויקת והנכונה ביותר.

היום כמעט בכל בית חולים אפשר למצוא מחלקה של אורלוגיה אונקולוגית או לפחות מומחים בתחום אשר עוסקים בו במסגרת מחלקת אורולוגיה או במגרת המחלקות האונקולוגיות. מעבר לכך, באופן טבעי, אפשר למצוא גם גורמים פרטיים המתעסקים בתחום אליהם ניתן לפנות, בין אם זה דרך קופת חולים ובין אם זה דרך ביטוח בריאות פרטי, או באופן רגיל.

איך מוצאים ובוחרים אורולוג אונקולוג מומלץ?

על מנת למצוא ולבחור אורולוג אונקולוג מומלץ, רצוי מאוד להיות קשוב וער לניסיון ולמוניטין שלו, להכיר פציינטים שטופלו אצלו, להכיר את המקומות בהם הוא מועסק או הועסק בעבר, וכן על ההתמחויות שלו. מאחר ומדובר במחלה המחייבת טיפול באופן מיידי ללא עיכובים ודחיות, אזי שמעבר לשאלת הניסיון והמוניטין, חשוב לשים לב לשאלת הזמינות שלו. כמה מהר הוא יכול לקבל אותנו לטיפול והאם הוא יכול ללוות אותנו לאורך כל הדרך.

בדרך כלל, נידרש לפנות אל אורולוג אונקולוג מומלץ אחרי שביצענו בדיקות שאישרו שיש חשד לגידול או במקרים מתקדמים יותר, כשאנחנו חווים כאב, אי נוחות או תסמינים אחרים של המחלה. ייתכן מאוד שאנחנו נופנה על ידי רופא משפחה או בעקבות פנייה במקרי חירום למיון או למוקדי רפואה דחופה.