בית מרקחת Online

0
1608
בית מרקחת Online
קרדיט pixabay

עבור אלו מאיתנו שזקוקים לשירותי בית מרקחת, לתרופות, למוצרי הגיינה, למוצרי קוסמטיקה, לתוספי תזונה ולמוצרים רפואיים נוספים שאפשר למצוא רק בבית מרקחת, אך עדיין מעדיפים שלא לצאת מהבית, קמו לאחרונה מספר רב של אתרים המספקים שירותי בית מרקחת אונליין.

 בין אם מדובר בחברות פרטיות, אשר הקימו אתרי בית מרקחת אונליין, ומספקים שירותים רק בצורה הזו, או בחברות פארם גדולות אשר עברו לספק את שירותיהן גם בצורה דיגיטלית, באמצעות סניפי בית מרקחת אונליין, נדמה שכולם עוברים לשירותים דיגיטליים ולדור הבא של אספקת שירותים – דרך המחשב הביתי.

ההבדל העיקרי בין סניפי אונליין של חברות פארם גדולות, כמו סופר-פארם אונליין, או חברת Be, אשר מחזיקות כל אחת באתר ולמעשה בסניף אונליין, משל עצמה, לבין חברות אשר מחזיקות בלעדית בבתי מרקחת אונליין, כלומר כאלו שאין להן סניפים פיזיים, הוא באפשרות להזמין באתר ולבוא לאסוף. כמובן, חלק מהחברות אשר מחזיקות בתי מרקחת ברשת מנהלות שותפות כלשהי עם בתי מרקחת פרטיים כאלו ואחרים, אשר מספקים את השירות של לבוא ולקחת לאחר הזמנה באתר, אבל לרוב מדובר במשלוח של המוצרים עד הבית מבלי אפשרות איסוף עצמי. העניין של אי האפשרות לאיסוף מעמיד את הלקוח בפני דילמה, היות וכאשר אין תרופה מסוימת, נניח, במלאי, בית המרקחת רשאי להציע ללקוח תרופה גנרית מתאימה. הבעיה עם עניין התרופות הגנריות הוא שלא ניתן להציע אותן כאשר הלקוח אינו עומד בפני הרוקח, מכל מיני סיבות שונות, ביניהן העובדה כי קשה להתאים תרופה גנרית אם לא יודעים מי עומד מולך והאם זה עשוי להתאים או לא להתאים לפציינט הספציפי. במקרים שאין מדובר על תרופות מרשם, כמובן, ניתן להציע תחליפים מתאימים בקלות רבה יותר.

ואם כבר הזכרנו מרשם, איך מתמודדים בתי המרקחת הוירטואליים עם עניין המרשם?

יש מספר דרכים, שכן גם בבית מרקחת פיזי לעיתים גם כאשר מדובר בתרופות במרשם אין צורך במרשם הפיזי. זאת היות ורוב בתי המרקחת מחוברים למערכות של קופות החולים השונות, שם נמצאים המרשמים במערכת וניתן לשלוף מתוך המערכות את המרשמים הנחוצים ולספק את השירות לפציינט מבלי להטריד אותו להביא את המרשם בעצמו. דרך נוספת היא משלוח של המרשם הסרוק באמצעות אי-מייל או פקס.

כאשר ישנן תרופות מרשם אשר דורשות זיהוי פיזי של הלקוח – גם על כך אפשר להתגבר באמצעות ציוד של השליח באמצעי זיהוי אשר מאפשרים לו לבצע זיהוי של הלקוח לפני שהוא מוסר לו את התרופות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here