ההתמכרות שלך ואתה: איך נגמלים באמת?

0
1721
ההתמכרות שלך ואתה: איך נגמלים באמת?

כדי להיגמל מהאלכוהול או הסמים אנחנו צריכים לצאת לקרב בשתי חזיתות: מצד אחד אנחנו נלחמים בדרישה של הגוף לקבל עוד מנה או עוד כוסית, ומצד שני גם הנפש זקוקה לטיפול יסודי כדי שנוכל להבין מה הצורך שההתמכרות שלנו באמת מספקת לנו. למרבה המזל, אתם ממש לא צריכים לעשות את זה לבד. לשם קבלת סיוע מקצועי, מוזמנים לפנות אל מרכז "יד הצלה".

הבסיס לטיפול בהתמכרות: הגורם הנפשי

יכול להיות שהאלכוהול גורם לכם להרגיש קצת יותר משוחררים, ויכול מאוד להיות שהאדם שאתם אוהבים נעשה תלוי בסם מתוך תחושה שבלעדיו הוא פשוט לא מתפקד. רק אם נחפור קצת יותר לעומק נגלה למה ההתמכרות הזו באמת קיימת, וזהו אחד המרכיבים המשמעותיים בכל תהליך של גמילה מאלכוהול או מכל התמכרות באשר היא. עם צוות מקצועי ומיומן, עם תוכנית טיפול מצוינת ועם סבלנות רבה, מרכז "יד הצלה" מעניק לכם את המסגרת האידאלית לטיפול אמיתי ומעמיק.

לא רק צורך פיזי

חשוב מאוד לזכור שלכל התמכרות יש שני מרכיבים – רגשי ופיזיולוגי. אנשים שמכורים לסמים מכירים את הקושי הפיזי הנלווה לתהליך הגמילה, כשמגיעות העוויתות והרעידות ואיתן גם הכאבים העזים והבחילות הקשות. עם זאת, טיפול בהתמכרויות לא יכול להסתפק בדרישה הגוברת של הגוף. במקום, נדרש טיפול מעמיק ויסודי הרבה יותר, כזה שנובר וחופר במטרה לזהות את המצוקה הנפשית ואת הצרכים הרגשיים של האדם.

מזהים סימנים ומתחילים לטפל

אם אתם מזהים שינויים התנהגותיים אצל אדם קרוב או חוששים שמא צריכת האלכוהול שלו עברה מזמן את מה שנחשב ל"מקובל", יכול מאוד להיות שיש בעיה הדורשת טיפול מקצועי. חשוב לזכור שתהליך הגמילה המקצועי הוא זה שמעניק לאדם את כל הכלים הדרושים לו לצורך התמודדות יעילה ואמיתית עם התמכרות לאלכוהול או לסמים למשל. אם יש לכם סיבה לחשוד בהחלט רצוי להבין את מקורה ולעזור לאנשים שאתם אוהבים כשהם מתמודדים עם מצוקה אמיתית.

המסגרת היעילה ביותר למכורים

בעוד גמילה עצמאית היא משימה קשה ומורכבת, הן ברמה הרגשית והן ברמה הפיזית, מכון גמילה מסמים ומרכזי גמילה מאלכוהול הם בדיוק מה שדרוש לאדם המכור שרוצה להשתחרר מנטל ההתמכרות שלו. עם תוכנית הטיפול של "יד הצלה" ועם צוות סבלני ומסור שמלווה את המכורים בכל צעד בתהליך, נדמה שאין אתגר בלתי אפשרי. כדי לחולל את השינוי המיוחל בחיים שלכם או כדי לספק סיוע לאנשים הקרובים אליכם יותר מכל, אתם מוזמנים כבר עכשיו בטלפון 054-2272002.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here