המדריך המלא לכסאות גלגלים: סוגים, יתרונות ושימושים

0
17
קרדיט תמונה: FREEPIK

אדם בעל מוגבלות ברגליו, שאינו יכול או שיש לו קושי ללכת, זקוק ללא מעט סיוע. חלק מהסיוע מגיע מהסביבה שלו, משפחה וחברים. סיוע נוסף בהתנהלות היומיומית מגיע ממכשירים שונים להם נזקק בעל המוגבלות כגון כיסא גלגלים.

לבעל המוגבלות ולמשפחתו יש לא מעט דברים לדאוג להם כדי לסייע לו בהתנהלותו במהלך היום. כדי להקל מעט, הכנו לכם מדריך שיסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על כסאות גלגלים, הסוגים השונים והיתרונות שלהם.

כיסא גלגלים ידני

כסאות גלגלים ידניים מאופיינים בכך שהם עובדים באמצעות כוח הזרוע של היושב עליהם. כיסאות אלו הם הכיסאות ה'קלאסיים' ויכולים להגיע במגוון גדול של דגמים וצבעים.

כיסאות אלו נחשבים אמינים שכן אין בהם תקלות חשמליות. כיסאות ידניים קלים מאוד לניווט בחללים מסובכים. כיסא ידני הוא אידיאלי לבעלי מוגבלויות שרוצים להמשיך להעניק לעצמם תחושת עצמאות ופעילות פיזית – גופנית.

כיסא גלגלים חשמלי

גם כיסא גלגלים חשמלי יכול להגיע במגוון רחב של דגמים וצבעים. כיסא כזה נועד בעיקר לבעלי מוגבלויות שאין בכוחם להפעיל את הידיים לאורך היום.

כיסא גלגלים חשמלי או כיסא ממונע, בדרך כלל מונע באמצעות חשמל. הכיסא יתאים לאנשים מבוגרים או כאלו עם מוגבלויות בידיים.

כיסא גלגלים לילדים

כיסאות גלגלים המותאמים לילדים חייבים להיות בעלי פונקציות מיוחדות. ילדים גדלים מהר ולכן כיסא גלגלים לילדים חייב להתאים את עצמו לגבהים משתנים. כיסאות אלו יכולים להתכוונן ולשנות את גודלם.

אתגר נוסף בעיצוב כיסא גלגלים לילדים הוא אגרונומי. חשוב שהכיסא יעוצב באופן שלא יפגע בהתפתחות התקינה של מבני העצמות ולכן הנוחות אינה רק פריבילגיה אלא ממש חובה. הכיסא מותאם לצרכי הילד כמו משחק עם חברים, חינוך ולימודים.

כיסא גלגלים מעמיד

כיסאות אלו ייחודיים בכך שנוספת להם פונקציה המאפשרת להעמיד את היושב עליהם. בהעמדה טמונים יתרונות לא מעטים. עמידה מדי פעם יכול לעזור בזרימת הדם, היא קריטית לאנשים בעלי מוגבלויות שרוב הזמן נמצאים בתנוחת ישיבה.

כיסא גלגלים מעמיד יכול לתרום גם לתחושת העצמאות של בעל המוגבלות. העובדה שבעל המוגבלות יוכל להיות באותו הגובה של הסובבים אותו מוסיפה לביטחון ולתחושת הנוחות שלו.

קולנועית

פתרון נוסף לבעלי מוגבלות בהליכה, פתרון שתופס תאוצה בשנים האחרונות, הוא הקולנועית. קולנועית היא למעשה מעין מיני רכב קטן וקומפקטי למוגבלי הליכה. הקולנועית יכולה להוות תחליף טוב לכיסא גלגלים.

כמובן שיש לפתרון זה מעט חסרונות כגון מגושמות, יכולת נמוכה יותר לעבור במקומות צרים ועוד. לכן כיום ניתן למצוא יותר ויותר קולנועיות מתקפלות. קולנועית מתקפלת יכולה לפתור את בעיית המקום שתופסת הקולנועית בבית.

לסיכום

הסברנו בקצרה על סוגי כסאות הגלגלים השונים, על היתרונות שבכל אחד ולמי הכיסאות מתאימים. נוסיף לסיום שלכיסאות יש לא מעט אביזרים נלווים שיכולים לסייע לבעלי המוגבלות ולהגביר את הנוחות שלהם.