הסתובבה יומיים עם הסיכה בקיבתה: רופאי המרכז הרפואי שערי צדק חילצו סיכת ראש מקיבתה של בת ה-15

0
320
צילום: שערי צדק

״הסיכה הייתה נעוצה בקיבה עם סכנה ממשית לחייה״

סביב ההכנות לחג הקורבן, סיכת החיג'אב נבלעה לקיבתה של בת ה-15, מומחי המכון לגסטרואנטרולוגיה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק חילצו את הסיכה; הודות למכשור מתקדם נחסך ניתוח והנערה שוחררה לביתה במצב טוב

ב׳ בת ה- 15 מבית חנינא תכננה לחגוג עם בני משפחתה את חג הקורבן. בעודה מסדרת את החיג'אב שעל ראשה, אחזה בין שיניה, את סיכת החיג'אב – שיטה נפוצה אך מסוכנת במיוחד. לפתע פריט מחפציה האישיים שהיה מונח על שידת חדרה נפל, בעודה מתכופפת להרימו שאפה אוויר וסיכת החיג'אב נבלעה הישר לוושט.

כעבור שעה של המתנה בביתה החליטה לגשת למרפאה הקרובה, שם נאמר לה להמתין ליציאה טבעית של הסיכה, במשך יומיים הסתובבה הנערה עם הסיכה בבטנה, אלא שהסיכה החלה לגרום לכאבים, כאלה שהלכו וגברו עם כל תנועה.

ב׳ הבינה שהסיכה שם כדי להישאר וכי דרושה התערבות. בהתייעצות עם רופא המרפאה הופנתה ב׳ למחלקה לרפואה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, שם עברה הערכה שכללה מדדים חיוניים וצילום רנטגן שבוצע על ידי צוות יחידת הרנטגן ילדים בניהולה של ד"ר רות ציטר, והדגים את  הסיכה שננעצה בדופן הקיבה. בתוך שעתיים מהגעתה נכנסה הנערה לפרוצדורה  שבוצעה על ידי פרופ' דן טרנר, מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק.

לדבריו הסיכה הייתה נעוצה לכל אורכה, בעומק 4 סנטימטר בתוך הבטן ויצרה חור בדופן הקיבה, הנערה התלוננה על כאבים וכבר החל להתפתח זיהום בבטנה.

״הודות לאמצעים המתוחכמים, בעזרת האנדוסקופ המתקדם נחסך הצורך בניתוח. בבדיקת גסטרוסקופיה, בטכניקה מיוחדת שמגנה על הוושט בעת ההוצאה בעזרת כיסוי גומי, נשלפה הסיכה מקיר הבטן דרך הוושט, ללא נזק לקיבה ולוושט. הנערה במצב טוב שוחררה לביתה ותוכל לשוב לחגיגות חג הקורבן״.

פרופ' דן טרנר, מסביר כי המכון בשערי צדק טיפל במעל למאתיים מקרים מסוג זה של נשים ששאפו או בלעו את סיכת החיג'אב, ברוב המקרים הסיכה עברה ויצאה באופן טבעי ללא התערבות, במקרים נדירים היא ננעצת באופן ספונטני בעומק הקיבה ומסכנת חיים, מקרים אלה דורשים התערבות.

"הסכנות העיקריות הכרוכות במקרים מסוג זה הם נזק בלתי הפיך לרקמות הרכות ונקב מסכן חיים באברים החיוניים. בימים אלה מיזם של מכון הגסטרו בשערי צדק בשיתוף בית הספר לאומנות, בצלאל בהובלת ד"ר דותן יוגב, רופא בכיר במכון, מכנס מומחים בסיוע גורמי דת לפיתוח פתרון שיסייע במניעת התופעה המסוכנת. אנו שמחים שבמקרה של ב׳ התוצאה הייתה טובה. אנו שבים ומזהירים, יש להימנע מאחיזת הסיכה בשיניים, או כל חפץ זר זעיר שעלול להיבלע או להישאף פנימה ולחולל נזקים לעיתים בלתי הפיכים".

צילום: שערי צדק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here