"חיי השתנו": סדרת הטיפולים שהצליחה לסייע לבן 70 שסבל מפריצת דיסק חריפה

0
2094
קרדיט: Pixabay

יעקב נודלמן מנהריה נאלץ להיתמך במקל כדי ללכת והתקשה לבצע פעולות פשוטות בשל כאבים עזים בגבו התחתון שנטרלו אותו לחלוטין, הוא החליט לפנות לטיפולי רפואה משלימה ולאחר סדרת טיפולים משולבת של דיקור סיני וכירופרקטיקה הוא נדהם מהתוצאות. תוך מספר טיפולים הוא נפרד מהמקל, החל ללכת באופן חופשי והכאבים שככו. "איכות חיי השתפרה בזכות העבודה המקצועית"

תקופה ארוכה שיעקב נודלמן, בן 70, תושב נהריה, חש כאבים עזים בגב התחתון שנגרמו לו בשל פריצת דיסק. הכאבים הפריעו לו לתפקד באופן שוטף והוא סבל ממושכות. נודלמן הוא חלק מסטטיסטיקה עצומה. לפחות 80% מהגברים והנשים יסבלו במהלך חייהם מכאבים בגב התחתון. למעשה, בכל רגע נתון, כ-15% מהאוכלוסייה סובלים מכאבים שונים באזור זה.

כאבים בגב התחתון כוללים פעמים רבות תחושת שריפה ואף דקירה. הכאב יכול להיות עמום או חד ובעוצמות משתנות והוא עלול להפריע לתפקוד, להקשות על עמידה ישרה ועל הליכה. הסטטיסטיקה העגומה מלמדת שאחד מכל שלושה אנשים שסבל בעברו מכאב בגב התחתון, נדון לסבול ממנו פעמים נוספות בחייו.

נודלמן כאמור נכנס לסטטיסטיקה הזו. הוא החל להתקשות בפעילויות יומיומיות ונאלץ להיעזר במקל כדי להצליח ללכת. אחרי תקופה ארוכה בה סבל מכאבים עזים שאף הקרינו לרגלו השמאלית, הוא החליט לטפל בגבו. הוא קיבל אבחנה סופית שמדובר בבעיה באזור החוליותL3  ו-L4 בגבו, ופנה לטיפול משלים. לאחר פגישת ייעוץ עם רופא של כללית רפואה משלימה בעיר, הוא הופנה לטיפולי כירופרקטיקה ודיקור סיני.

"הוא הגיע לקליניקה כשהוא נשען על מקל ולא הצליח להתיישב ולקום ללא כאב", תיאר המטפל שלו, ד"ר עאדל בשיר, כירופרקט בכללית רפואה משלימה בנהריה. "הוא סיפר שהכאב משתק את חייו ונוכח בכל פעילות אותה הוא מבקש לעשות וזה הפך לבלתי נסבל". בטיפול השתמש ד"ר בשיר בעיסוי ומניפולציות ידניות להקלה על הכאבים ובמכשירים שתפקידם להפחית לחץ מהעצב שעובר בין החוליות ולהשיב למטופל את טווח התנועה שאבד. נודלמן החל לגלות סימני התאוששות כבר לאחר הביקור הראשון.

במקביל, וכדי להשלים את הטיפול הוא הופנה לדיקור סיני אצל המטפל יאסר אל קאסם, ממרפאת כללית רפואה משלימה בנהריה. לדברי המטפל, כבר לאחר המפגשים הראשונים חל שינוי, "הוא החל להרגיש הקלה משמעותית במצבו וזה ניכר בהליכה שלו, בעמידה ובפעולות הפשוטות". הרפואה הסינית, ובראשה הדיקור הסיני מסייעת בטיפול בכאבים בכלל ובכאבי גב בפרט, ובצמצום תהליכים דלקתיים בגוף.

"אחרי טיפול משולב, ניכר היה שהוקל לו", הוסיף ד"ר בשיר. "טווח התנועה שלו גדל, הוא הרגיש משוחרר יותר ונינוח, הוא כבר לא סבל ובעיקר, הוא נפרד מהמקל והתחיל ללכת בצורה חופשית". נודלמן התמיד בטיפולים גם לאחר שהכאב שכך. "חיי השתנו", הוא סיפר. "אני הולך בצורה חופשית, ללא מקל ואיכות חיי השתפרה". הוא ממשיך לפקוד את המרפאה לטיפולי תחזוקה וזאת כדי לשמר את ההישג. "זו עבודה מקצועית ומסורה ובזכות המטפלים חיי השתפרו".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here