תכנון ניתוחי אף בהתאמה מדויקת לכל מטופל ומטופלת

0
1012
תכנון ניתוחי אף בהתאמה מדויקת לכל מטופל ומטופלת
קרדיט לתמונה שאווטרסטוק

המפתח העיקרי להצלחת ניתוח אף הוא התאמה מושלמת של ההליך הכירורגי למאפיינים הספציפיים של המנותח או המנותח. זוהי גם הסיבה שבגללה חשוב לבחור ברופא בעל ניסיון רב בעיצוב האף ובתיקון פגמים אסתטיים שונים באיבר זה. ד"ר יצחק מאייר, אחד המומחים הוותיקים בארץ, מסביר איך מתכננים את הניתוח האופטימלי בדרך לאף המבוקש

לאף יש השפעה ניכרת על מראה הפנים ובעצם על המראה החיצוני באופן כללי. כשבעל או בעלת האף לא אוהבים את הצורה שלו, התוצאה תהיה עוגמת נפש של ממש ופגיעה בדימוי העצמי. חשוב לציין כי מדובר בתופעה נפוצה למדי, כפי שניתן להסיק מהפופולריות הרבה של ניתוחי אף. ד"ר יצחק מאייר מדגיש על סמך הניסיון העשיר שלו בתחום כי מצד אחד ניתן לייצר שינוי משמעותי במבנה האף ובצורתו אבל מצד שני יש באופן טבעי גם מגבלות מסוימות – כך שהשלב הראשון בתהליך נכון הוא תיאום ציפיות.

ציפיות ריאליות וקבלת החלטה מושכלת על בסיס כל המידע הרלוונטי

עוד לפני שהוא מתחיל לתכנן ניתוח אף, ד"ר מאייר יושב עם המטופל או המטופלת כדי להבין מה בדיוק הניע אותם להגיע למרפאה. בין השאר עולות בשיחה הפתוחה והכנה סוגיות כמו האף האופטימלי בעיני המטופל/ת, ההשפעה של האף הנוכחי על הדימוי העצמי ועל החיים באופן כללי, הציפיות מההליך הכירורגי ועוד.

עוד נושאים מהותיים במפגש הראשוני הם הסיכונים שטמונים בכל ניתוח, והסיבוכים שעלולים להתרחש במהלך ניתוחי אף. רק לאחר שהמטופלים מקבלים תמונת מצב מפורטת ומלאה, הם יכולים לקבל החלטה מושכלת האם לעבור את הניתוח באף, וד"ר מאייר יכול לדעת שהציפיות מהניתוח ריאליות – כלומר מדובר בשינוי שאכן ניתן לחולל באמצעותה הליך כירורגי.

המרכיבים השונים של תכנון ניתוח אף

תכנון ניתוחי אף מחייב התייחסות מדויקת ומדוקדקת לשלל סוגיות. כך למשל תוכנית הניתוח כולל את קביעת האורך האופטימלי של האף, את חישוב אורך הבסיס הנכון ביותר בהתאם למבנה הפנים, את קביעת השיפוע בנקודת החיבור בין השורש של האף לקצה שלו, התאמה של רוחב הנחיריים והאורך שלהם על סמך האף ה"חדש", הבטחת מעבר אוויר חופשי דרך הנחיריים וגם הקפדה על זווית טבעית בין האף לבין הפה ובפרט השפה העליונה.

כל ההחלטות הנ"ל נשענות על ניסיון רחב היקף ובקיאות מעמיקה באנטומיה ובפיזיולוגיה של גוף האדם, ולכן חובה להפקיד את ניתוח האף אך ורק בידיים מיומנות מאוד כמו אלה של ד"ר מאייר.

תכנון הליך כירורגי עם מינימום חתכים וצלקות

מרכיב משמעותי נוסף בתכנון ניתוחי אף הוא בחירת השיטה שבה יבוצע ההליך הכירורגי. אופציה אחת היא השיטה הסגורה, שבה הניתוח מתבצע באמצעות חתכים נסתרים בתוך הנחיריים ובהתאם צלקות בלתי נראות, ואופציה שנייה היא השיטה הפתוחה.

השיטה הפתוחה מתאימה למקרים שבהם נדרש תיקון של קצה האף או כשיש צורך לבצע השתלת סחוסים. פעולות אלה מתבצעות על בסיס חתך בין השפה העליונה לבין האף, במטרה לחשוף את השלד של האף במלואו ולאפשר את התיקונים. בשיטה הפתוחה נשארת צלקת גלויה  כשהכירורג שמבצע את הניתוח מנוסה, הצלקת תהיה קטנה ועדינה.

שיפור גם בפן התפקודי

אחד המאפיינים הייחודיים של ניתוח אף ביחס לניתוחים פלסטיים אחרים הוא התרומה שלו גם מבחינה תפקודית – שיפור הנשימה. בפרט מסייעים ניתוחי האף לנשום טוב יותר במקרים שבהם מחיצת האף עקומה וזרימת האוויר אינה מיטבית. כשזה המצב, ד"ר מאייר מנצל את ההזדמנות ומיישר את המחיצה כחלק מהניתוח כך שמעבר האוויר יהיה אופטימלי וישדרג עוד יותר את איכות החיים. 

מידע נוסף על ניתוח אף באתר של ד"ר יצחק מאייר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here