בטיחות בדרכים: כל מה שצריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה

0
55
בדיקת ראייה לרישיון נהיגה
קרדיט: אלינור שחר

נהיגה נדרש ריכוז רב במתרחש בכביש וסביבתו הקרובה. הנהג נדרש  להגיב במהירות במצבים שונים. לשם כך הנהג צריך קודם כל לראות היטב את המתרחש סביבו, להבחין בצורה ברורה בעצמים במרחקים שונים הממוקמים גם מצדדיו. לכן, בדיקת ראייה לרישיון נהיגה היא הכרחית כדי שתוכלו ללמוד נהיגה. לא ניתן לעשות את מבחן התיאוריה להתקדם בלימוד נהיגה ללא בדיקת ראיה. בדיקת ראייה לרישיון נהיגה צריכה להתבצע ע"י אופטומטריסטים מורשים אשר יש להם את הסמכות להזין את נתוני הבדיקה שלכם למאגר הנתונים של משרד התחבורה.

מה כוללת בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?

בדיקת ראייה לרישיון נהיגה אינה בדיקת הראיה המקיפה ביותר. אם מתעורר במהלכה חשד שאתם זקוקים למשקפיים, תעברו בדיקה נרחבת יותר במטרה להתאים לכם את המשקפיים.  בדיקת ראיה כוללת את בדיקת חדות הראיה המוכרת, זו שעברתם מדי פעם במסגרות שונות כמו ביה"ס: הקראת אותיות או מספרים מלוח הממוקם 6 מטרים קדימה. הבדיקה לא חייבת לצאת מושלמת כדי שתוכלו לנהוג. מספיקה ראיה של 6/12 לפחות באחת העיניים ולא 6/6 שהיא התוצאה המושלמת. 

לצורך רישיון נהיגה ברכב ציבורי נדרשת תוצאה של 6/12 בשתי העיניים. תתבצע גם בדיקת שדה ראיה בסיסית שבאה לוודא שאין לכם שטחים חסרים בראיה (ברכב פרטי נדרש שדה ראיה של 120 מעלות לפחות בשתי העיניים ברכב ציבורי- לפחות 140 מעלות). בדיקה אחרונה היא שלילת ראיה כפולה.

מתי יש לבצע בדיקת ראיה לרישיון?

כאמור, בדיקת ראייה לרישיון נהיגה מבצעים קודם כל למטרת הוצאת הרישיון כחלק ממילוי הטופס הירוק, השאלון הרפואי שיש למלא כחלק מהתנאים ללימוד נהיגה. תיאוריה תוכלו לגשת רק לאחר מילוי הטופס במלואו. היום מילוי הטופס הוא באופן מקוון ולא כל אופטומטריסט מורשה מטעם משרד התחבורה להזין את הטופס ישירות למאגר כך שחשוב לוודא את הדבר מראש. פעם נוספת שתידרשו באופן רשמי לבצע בדיקת ראיה היא בחידוש הרישיון מגיל 65. עם זאת, בהחלט מומלץ לבצע בדיקת ראיה גם בגילאים מוקדמים יותר כמו בעשור החמישי לחייכם בו יכולים לחול שינויים הן בראיה מרחוק והן בראיה מקרוב.

אופטיקה אנדי היא מקום ותיק שהוקם לפני מעל 30 שנה ע"י אופטומטריסטים מורשים ובעלי ניסיון. המקום מציע מגוון רחב של בדיקות ופתרונות ומורשה להזנת נתוני בדיקה לצורך רישיון נהיגה. מוזמנים ליצור קשר במספר הטלפון: 04-9916771 על מנת לקבל ליווי מקצועי ותיאום בדיקת ראייה לרישיון נהיגה.