המדריך המלא לבדיקות כשירות רפואית לנהיגה

0
1376
המדריך המלא לבדיקות כשירות רפואית לנהיגה
מקור pixabay

נהיגה היא זכות בסיסית כחלק מחופש התנועה, וכולנו התרגלנו שכדי להוציא רישיון נהיגה, כל מה שצריך הוא לעבור בהצלחה תיאוריה ומבחן עיוני. אלא שהמציאות היא קצת אחרת – לבריאות שלכם, הפיזית והנפשית כאחד, יש חלק גדול ברישיון הנהיגה שלכם וביכולת שלכם לנהוג בצורה בטוחה לכם ולסביבה. מיהו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ומהן הבדיקות אותן הוא מבצע לנהגים?

מה זה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ומהם תפקידיו?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים או בקיצור המרב"ד, שייך למשרד הרישוי. תפקידו הוא להמליץ למשרד הרישוי על פסילת נהגים שאינם כשירים לנהיגה מסיבות רפואיות ו/או נפשיות. על אף שמדובר בהמלצה בלבד, ברוב המכריע של המקרים המלצתו מתקבלת על ידי משרד הרישוי. אל המכון הרפואי מזומנים נהגים ממגוון אוכלוסיות שעוברים בדיקות רפואיות וקוגניטיביות שונות המסייעות לוועדה הרפואית של המרב"ד לקבל את ההחלטה. במידה והחלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אינה לשביעות רצונכם, תוכלו להגיש ערר. 

מי היא האוכלוסייה שבדרך כלל מופנית למכון?

האוכלסיות שמקבלות זימון לבדיקות במכון הרפואי מורכבות מאוכלוסיות הסובלות מבעיות רפואיות ו/או נפשיות, מנהגים שבעברם עבירות תנועה כבדות או חוזרות וכן מנהגים שמבקשים להוציא רישיון על רכב משא כמו משאיות או כלי רכב ציבוריים כמו אוטובוסים, הסעות ומוניות. 

מהו תהליך הבדיקה במכון הרפואי?

תהליך הבדיקה במכון הרפואי אורך יום שלם, וחשוב להגיע אליו כשאתם עירניים ולאחר ארוחת בוקר. בנוסף, חשוב להגיע עם מסמכים רפואיים רלוונטיים מגורמים מומחים, אשר עוסקים בבעיה הרפואית בגינה הגעתם לבדיקות. לדוגמה, נהג אשר מגיע לבדיקות בשל בעיה לבבית, מומלץ שיגיע עם חוות דעת של קרדיולוג אשר כתוב בה כי הנהג כשיר לנהיגה על פי דעתו של הרופא. במהלך היום תידרשו לעבור בדיקות רפואיות שונות וכן בדיקות הבודקות את מהירות התגובה והעירנות שלכם, כפי שנדרש בנהיגה. במקרים מסוימים ועל פי הצורך תתקיים פגישה עם פסיכולוג/פסיכיאטר ועבור נהגים שנעצרו בעקבות שימוש בסמים תתקיים פגישה עם נרקולוג. 

על החשיבות של הגעה לוועדה מוכנים ומומלץ בליווי עורך דין

ליווי וייצוג על ידי עורך דין תעבורה הוא חיוני עוד בתחילתו של התהליך, שכן להחלטת הוועדה השלכות משמעותיות ביותר על רישיון הנהיגה שלכם. מומלץ להיוועץ בעורך דין עוד בטרם ההגעה למרב"ד על מנת לקבל הכוונה והמלצות בהתאם לסיבת הזימון שלכם לבדיקות. אם ההחלטה שהתקבלה בוועדה המסכמת של המרב"ד היא לשלול את רישיון הנהיגה שלכם, תוכלו לערער עליה במסגרת וועדת ערר. חשוב לדעת כי ייצוג על ידי עורך דין מגדיל באופן משמעותי את הסיכוי להשבת רישיון הנהיגה, וכן שמטרתה של ועדת הערר היא לשנות את החלטת הוועדה – לכן אין טעם להציג שוב את אותם הטיעונים, אלא יש צורך להמציא מסמכים חדשים ונימוקים שיכולים לשנות את הגזרה. במידה וועדת הערר אינה משנה את דעתה – תוכלו לערער בבית המשפט או להמתין לדיון חוזר שיתקיים כעבור תקופת זמן של שנה. מכאן  – חשיבות גדולה ביותר להיערך לוועדה בצורה טובה ומקצועית. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here