ביקש לעקור שן בינה ונותר עם פגיעה עצבית לכל החיים

0
1244
קרדיט צילום יח"צ

לאחר שתבע על רשלנות רפואית יקבל פיצוי ממשרד הבריאות

צעיר בן 24 מאזור הצפון, שחש כאבים בפיו הופנה על ידי רופא שיניים לבית חולים  כדי לבצע עקירה כירורגית של השן.

הוא לא העלה על דעתו כי כתוצאה מהעקירה תישאר לו פגיעה עצבית והוא יסבול מנזקים משמעותיים. לאחר שתבע את משרד הבריאות נקבע בהסכם פשרה כי יקבל פיצוי של 130,000 שקל.

הכל החל לפני כארבע שנים עם כאבים חזקים בשן בינה. לאחר שעבר צילום פנורמי שלח אותו רופא השיניים לביצוע עקירה במחלקת פה ולסת בבית חולים בצפון הארץ.

כשבועיים לאחר העקירה הוא הרגיש רדימות בלשון, נפיחות וכאבים בלסת שהגבילו את פתיחת הפה. הכאב נמשך וכעבור כחודשיים וחצי החל לקבל טיפול בסטרואידים.

 בתביעה שהגיש עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לרשלנות רפואית לבית משפט השלום בחיפה הוא טען בין השאר כי הצעיר נותר עם פגיעה עצבית עד היום והכל בשל "טיפול רשלני שבעקבותיו הוא סובל מנזקי גוף משמעותיים".

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה לכירורגיית פה ולסת שקבע כי בבית החולים לא הסבירו למטופל על הסיבוכים והסיכונים הצפויים ו"לא החתימו אותו על הסכמה לניתוח עקירת שן הבינה". כמו כן לא בוצע לפני העקירה צילום סי.טי שחובה לבצע אותו.

המומחה קבע עוד כי "עקב אי ביצוע צילום סי.טי לפני העקירה ועקב חוסר הזהירות שנקטה במהלך העקירה הרופאה הא פגעה בעצב הלשון משמאל".

עוד ציין כי חובה לתת טיפול תרופתי מיד לאחר הפגיעה בעצב וזה לא נעשה. הטיפול שניתן לו בסטרואידים היה מאוחר "ואינו יעיל לחלוטין". לדברי המומחה נותרה למטופל נכות נוירולוגית של 20% לצמיתות  לפי תקנות הביטוח הלאומי.

בעקבות הדיונים שנעשו בין הצדדים נחתם הסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין לפיו תשלם מדינת ישראל- משרד הבריאות  "לפנים משורת הדין" ומבלי להודות באחריות סכום של 130,000 שקל פיצוי למטופל.

עו"ד סאמי אבו ורדה מציין  כי בטיפולי שיניים ישנם מקרים לא מעטים של רשלנות רפואית ולכן כל מי שחש שהטיפול שקיבל גרם לו לכאבים ונזקים גופניים, כדאי לו לבדוק באם יש בכך משום "רשלנות רפואית".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here