גמילה מאלכוהול: מה כדאי לדעת?

0
1075
גמילה מאלכוהול: מה כדאי לדעת?
קרדיט FREEPIK

התמכרות לאלכוהול היא אחת ההתמכרויות הנפוצות בארץ ובעולם, בנוסף להתמכרות לסמים. ההתמכרות לאלכוהול היא גם מסוכנת והרסנית, וכאשר יש איבוד שליטה וההתמכרות לאלכוהול משתלטת על חייו של האדם, אז במקרים אלו יש לשקול גמילה מאלכוהול, ובהקדם. גמילה מאלכוהול ניתן לבצע אצל אנשי מקצוע מתחום הרפואה והפסיכיאטריה, העובדים במרכזי גמילה, ובמקומות אלו יוכלו לפתח גישת טיפול כדי לטפל בבעיה של ההתמכרות לאלכוהול, ולהיגמל ממנה באופן הדרגתי, עד להחלמה ולשיקום מוצלח כדי לחזור לחיים הנורמליים וללא התלות באלכוהול. גמילה מאלכוהול משלבת בדרך כלל את הגמילה הפיזית במקביל לגמילה הנפשית, כלומר לשלב בין הגוף שיידע להפחית את התלות ההרסנית באלכוהול וכן לאזן את הנפש, לרוגע ושלווה, כדי שלא יהיה הצורך לברוח לאלכוהול כדי להתמודד מול בעיות או קשיים למיניהם בחיים, ולפתח דפוסי התמודדות בריאים יותר. 

קראו עוד על תהליך הגמילה

כיצד נוכל לזהות סימנים של התמכרות לאלכוהול?

התמכרות לאלכוהול היא התמכרות המשבשת את חייו של המכור, וגם יוצרת חוסר איזון בחייו הפרטיים ואף יכולה להרוס את הקשר עם חבריו ובני משפחתו. ההתמכרות לאלכוהול מפתחת תלות הרסנית אשר יוצרת תחושת הנאה רגעית בלבד ולאחריה תלות ממושכת. סימנים בולטים של התמכרות לאלכוהול, בדומה להתמכרויות אחרות, הם שינויים פתאומיים במצב הרוח, דיכאון והסתגרות קיצונית, רצון להתבודדות או בריחה מהמציאות. מבחינה פיזית אדם המכור לאלכוהול מדיף ריח של אלכוהול, מפריז בשתייה מרובה במהלך היום, ומרגיש עייפות רוב הזמן או רצון להתבודד. אם אתם מזהים תסמינים חשודים בקרב אנשים הקרובים אליכם, אז מומלץ לפנות לייעוץ אצל גורם מקצועי, רופא או פסיכיאטר, כדי לבדוק האם מדובר על התמכרות לאלכוהול הדורשת טיפול מתאים. בכל סימן של ערעור השגרה היומית של האדם, וסימנים קיצוניים של חוסר יציבות, מומלץ לבדוק לייעוץ ולקבל טיפול רפואי במרכז גמילה, בהקדם האפשרי. טיפול בהקדם חשוב כדי למנוע את החמרת הבעיה לטווח הארוך. 

מרכזי גמילה מאלכוהול: מה הם יוכלו לעזור לכם?

התמכרות לאלכוהול היא הרסנית בדיוק כמו התמכרות לסמים או חומרים ממכרים אחרים. מרכזי גמילה מאלכוהול יוכלו לסייע לכם בפתרון  אפקטיבי לגמילה משתיית אלכוהול מופרזת המשבשת את החיים שלכם. מרכזי גמילה מאלכוהול יוכלו להציע לכם תכנית גמילה מסודרת, אשר בהדרגה תוכלו להפחית את ההתמכרות לאלכוהול ההרסני, ולחזור לאיכות חיים נורמטיבית ככל האפשר. במרכז גמילה מאלכוהול תקבלו ליווי מקצועי על ידי אנשי מקצוע כגון רופאים ופסיכיאטרים, אשר יגבשו עבורכם תכנית גמילה מסודרת מאלכוהול, באופן הדרגתי, ואם תתמידו בה, תוכלו להיגמל ולחזור לחיים מאוזנים. במרכז גמילה מארגנים בדרך כלל תכנית המשלבת את הריפוי הגופני והנפשי במקביל, כדי להגיע להרמוניה מיטבית בין הגוף הפיזי לבין הנפש, וכך למצוא איזון וריפוי שיוביל לגמילה מוצלחת מהאלכוהול. 

היכן תוכלו למצוא מרכזי גמילה מומלצים מאלכוהול?

אם אתם מחפשים מרכזי גמילה מאלכוהול, תוכלו למצוא מרכזים כאלו במקומות רבים ברחבי הארץ, כמעט בכל עיר בישראל. מרכז גמילה מאלכוהול יוכל להציע עבורכם טיפול מתאים ושיקום כדי להתגבר על ההתמכרות לאלכוהול, וברוב מרכזי הגמילה מציעים שירות של גמילה מהתמכרויות מגוונות, כגון מסמים, אלכוהול ועוד. תוכלו למצוא מרכזי גמילה מומלצים באמצעות בירור ראשוני שתוכלו לבצע בקרב מכרים, שכנים ובני משפחה, ובדקו אלו מרכזי גמילה הם מכירים באזורכם. בנוסף, חפשו באינטרנט וברשתות החברתיות, כגון בפייסבוק, אלו פרסומים יש אודות מרכזי גמילה מומלצים ואיכותיים, היכולים לסייע בגמילה מאלכוהול. אל תוותרו וחפשו מרכז גמילה מקצועי ומומלץ, בו תוכלו לקבל שירות מיומן ומסור כדי להשתקם ולהיגמל מהתלות ההרסנית באלכוהול. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here