האגודה למלחמה בסרטן מחזירה את "חכם בשמש"

0
28
מתוך צילומי קמפיין חכם בשמש. צילום: האגודה למלחמה בסרטן

הקמפיין המיתולוגי שחינך דורות של ילדים ישראלים להרגלי חשיפה נכונה לשמש. מהילדים של ערוץ 6 ועד דור הZ- אבולוציית קליפי "חכם בשמש" מדגישה את החשיבות שבחינוך מוקדם למניעת סרטן העור – וממשיכה לגעת בלבבות.

 האגודה למלחמה בסרטן עלתה לאוויר עם קליפ חדש של 'חכם בשמש' שהגו בהתנדבות משרד הפרסום ציבלין טווינס, בביצוע עיבוד מחודש בכיכובו של ילד (עומר יפת).

ילד, מוזיקאי עם מיליוני צפיות והאזנות בכלל הרשתות, ששחרר לאחרונה גם את אלבומו השני ״אהבה אחרת״, עושה כבוד לקליפ האייקוני של מאור כהן, ומציע גרסה קצבית ומודרנית שמתכתבת עם הרוח של דור.

 "הקליפ החדש שומר על המסרים החשובים, כובע, שמירת שהייה בצל, מסנן קרינה ושתייה, אך עושה זאת בגרסה שמתאימה במיוחד לקהל הצעיר של היום" מסביר משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן.

מתוך צילומי קמפיין חכם בשמש. צילום: האגודה למלחמה בסרטן

הדרך להטמיע התנהגות בריאה היא דרך חינוך, יצירתיות ותרבות פופ. אין כמעט ישראלי שגדל בשנות ה-90 ואינו זוכר את הסיסמה "חכם בשמש", ואת הקליפים הקליטים ששודרו שוב ושוב בערוץ הילדים. "חכם בשמש" הפך במהרה לקמפיין תודעתי נרחב, שזכה לשיתוף פעולה מצד ערוץ הילדים כבר משנת 1995. הוא שילב פעילויות שטח, מופעים, חידונים וגם קליפים מוזיקליים בלתי נשכחים, שכל אחד מהם דיבר אל הדור שלו, אך שמר על אותו מסר פשוט וחשוב: הגנה מפני השמש מצילה חיים.

הקליפ הראשון בביצוע אסף אמדורסקי בישר על פתיחת העידן, עם ניחוח רוקנרול של התקופה ולוקיישן קלאסי על חוף הים. מיד אחריו הופיע מאור כהן, "ילד הפלא של הרוק" עם גרסה עירונית ונושכת יותר. דנה ברגר המשיכה את הקו הבריא והקליטה בבריכת שחייה הומת אדם, וב-2010 שינתה רוני דואני כיוון עם גרסת מועדונים עכשווית. לאורך הדרך הצטרפו כוכבי ילדים מוכרים כמו טל מוסרי, עדי הימלבלוי, עודד פז ותום באום – כל אחד בתורו הפיח חיים מחודשים במסר הוותיק.

אך למרות השינויים במוזיקה, באופנה ובנוף התרבותי – המסר לא השתנה: צל, כובע, משקפי שמש, ביגוד ארוך, שעות בטוחות, מסנן קרינה ושתייה מרובה – אלו שבעת כללי הזהב שנשארו נכונים מתמיד.

קרדיטים:

קריאטיב  – ציבלין טויינס

הפקה – פילמה

שירה – עומר יפת

בס, הפקה מוזיקלית – יהונתן בן ארוש

גיטרה חשמלית – אלון בן יהודה

קלידים – עידו סלמיניס

תופים – יאיר בן שלום

מיקס, מאסטר – שחר לוי

ניהול וייצוג – עמית קפטה

תודה מיוחדת לאולפני סאן סטודיו

בכל שנה,  מציינת האגודה, כ-250 אלף ילדי גנים, בתי ספר וקייטנות ברחבי הארץ נחשפים לפעילות "חכם בשמש״ כחלק מתכנית חינוכית רחבת היקף שממשיכה להתקיים גם היום.

גם בשנת 2025, החינוך לחשיפה נכונה לשמש מתחיל מוקדם – ונשאר לנצח.

האגודה למלחמה בסרטן הינה העמותה ההתנדבותית המובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל, ופועלת למעלה מ-70 שנה במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל.

להשגת יעד זה האגודה פועלת בכל החזיתות, על ידי מערך פעילות מקיף הכולל תמיכה במחקרים, הסברה נרחבת על דרכי המניעה והגילוי המוקדם, ייזום תכניות למניעה ולאבחון מוקדם והפעלתן בשיתוף משרד הבריאות וקופות החולים, קידום זכויות החולים, דאגה לעדכון דרכי האבחון, הטיפול והשיקום ולרווחתם ואיכות חייהם של החולים, המחלימים ובני משפחותיהם. הישגיה בכל היעדים אותם היא מקדמת, ומגוון התחומים אותם פיתחה, הקנו לאגודה הכרה ציבורית, לאומית ובינלאומית רחבה, כמי שעומדת בחוד החנית של המאבק בסרטן בישראל.

ההחלטות על פעילויותיה של האגודה נקבעות לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני, ע"י מיטב אנשי המקצוע המאיישים בהתנדבות את ועדותיה המקצועיות. פעילות האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור בלבד.

מתוך צילומי קמפיין חכם בשמש. צילום: האגודה למלחמה בסרטן