הפגיעה של ssri בתפקוד המיני

0
3308
הפגיעה של ssri בתפקוד המיני

כל היבט כמעט של תפקוד מיני יכול להיות מושפע על ידי SSRI. אין זה נדיר שאנשים מתלוננים על ירידה בחשק המיני.גם גברים וגם נשים עשויים להבחין שהתגובה באיברי המין שלהם יורדת בזמן שימוש בתרופות אלו, כלומר זקפה חלשה יותר או אפילו חוסר יכולת להשיג זקפה לגברים וירידה בגודש וסיכה לנשים.התחושה או בהנאה שהאדם חש במהלך מגע מיני עשוים להיות מופחתים.במקרים מסויימים הזמן שנדרש כדי להגיע לאורגזמה הוא ממושך. זה יכול להגיע לנקודה שבה אין אפשרות להגיע לאורגזמה . התחושה של אורגזמה עשויה להיות מופחתת. לסיכום, כל היבט שקשור לאורגזמה יכול להיות מושפע מתרופות SSRI.

האם ה SSRIs טוב יותר מתרופות אחרות מבחינת תופעות לוואי מיניות?

למרות שכמה אנשים עשויים להבחין כי הסימפטומים שלהם הם טובים יותר עם תרופה אחת, וגרועים באחרת, כל התרופות האלו בערך באותה הסבירות לגרימת תופעות לוואי מיניות. החריג היחיד לכך יכול להיות פרוקסטין (פקסיל), שעשוי להיות מעט גרוע יותר מהשאר.

הסבירות שאדם הנוטל תרופות אלה יקבל תופעות לוואי מיניות מסוג כלשהו היא בין 50-70%. זה אומר שלמעלה ממחצית האנשים שלוקחים תרופות אלו מקבלים את תופעות הלוואי ןהיתר לא מושפעים בכלל

האם תופעות הלוואי חולפות כשאני מפסיק את התרופות?

עד כמה שאנחנו יודעים, SSRI אינם גורמים לשינויים קבועים. בדרך כלל ברגע שאנשים יפסיקו לקחת אותם, הם חוזרים למצב הקודם שלהם. היו מקרים נדירים שבם אנשים התלוננו על שינויים מתמשכים בתפקוד המיני שלהם לאחר שנטלו SSRI. העניין הוא שהם כל כך נדירים שקשה לדעת אם שינויים אלו התרחשו כתוצאה מהתרופות או מסיבה אחרת,

יש לי בעיות במצב רוח שבאמת מפריעות לחיים שלי ואני רוצה לנסות תרופות. האם יש תרופות שאין להם תופעות הלוואי הללו?

קיים מספר התרופות המסייעות למצב ושאין השפעה על החשק המיני. לרוע מזל, לכל אחת מאלה יש תופעות לוואי שונות להלן התרופות.

  • Bupropion (Wellbutrin) – תרופה זו משמשת לעתים קרובות לטיפול בדיכאון וכבר נעשה בה שימוש נרחב והוא בדרך כלל בטוח. מבין כל התרופות נוגדות הדיכאון לוולבטרין יש שכיחות הנמוכה ביותר של תופעות לוואי מיניות. למרבה הצער,יש לה תופעות לוואי אחרות הכוללות קשיי שינה ועלייה בלחץ דם.
  • mirtazapine (רמרון) – נוגד דיכאון טוב.במחקרים שנערכו נמצא שרק 25%.סבלו מירידה ביכולת המינית שני חסרונות נוספים לתרופה זו הם שהיא גורמת לנמנום ועלייה במשקל.
שתף
מאמר קודםרסיטל
מאמר הבאאסיוול

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here