התפרצויות קורונה נוספות בבתי אבות ברחבי הארץ, הבדיקות המהירות ינסו לעצור את גל התחלואה

0
1003
צילום: סופיה ישראל

בימים אלו כשרמת התחלואה בארץ עולה בקצב גבוה ומשמעותי, מאיים גל התפרצות נוסף בבתי אבות להשבית את האופטימית של הגעת החיסון.

ביממה האחרונה הוגבר באופן דרמטי השימוש בבדיקות סופיה מיידיות ומהירות במטרה לעצור את גל התפרצויות המדאיג בעשרות בתי אבות ברחבי הארץ.

צילום: סופיה ישראל

בשבועות האחרונים כבר הותקנו מכשירי סופיה ניידים לבדיקת קורונה מהירה ומיידית ב – 70 בתי אבות, מתוך המלאי של  300 המכשירים שמשרד הבריאות רכש אשר אושרו על ידי ה – FDA.

כל הדיירים של בתי האבות וגם העובדים שנבדקים באמצעות סופיה, כבר החלו לקבל את התוצאה בתוך כ – 15 דקות ללא מעבדה או שינוע דגימות הודות לטכנולוגיה המאפשרת לכל מכשיר קטן לבצע כ – 40 בדיקות בשעה.

 

צילום: סופיה ישראל

בסופיה ישראל הדגישו היום: "בבתי אבות, החשיבות של תשובה מיידית בזמן אמת היא קריטית ביותר לניהול ההתפרצות וגוברת על שיקולי הרצון לבצע בדיקות מעבדה איטיות ומדויקות יותר עם תשובה רק כעבור מספר ימים עם תוצאות מאוחרות. הודות לשימוש בטכנולוגיה המתקדמת בתאום עם מטה מגן אבות ואימהות, סופיה כבר החלה להאיץ ולייעל את העיכוב המשמעותי במטרה לעצור את גל ההתפרצות בזמן אמת".

 

צילום: סופיה ישראל

עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה רגילה. לאחרונה אומצה גם המערכת הניידת של סופיה במגזר העסקי בישראל, עם מתן תשובה מיידית לעובדים או ללקוחות. בשבועות האחרונים כבר נפרסה הטכנולוגיה בכמה מיפעלי יצור וחברות היי טק. בנוסף בשיתוף התאחדות התעשיינים, החל השימוש בסופיה במפעלים חיוניים.

 

סופיה פותחה על ידי ענקית האיבחון האמריקאי קווידל ופועלת בהצלחה באמצעות כ – 60 אלף מכשירים בארצות הברית. הודות למענק פדרלי להגדלת היצור, יצמח השימוש בה ל – 8 מיליון בדיקות בשבוע כבר בחודש ינואר.

צילום: סופיה ישראל

קווידל אף קיבלה לאחרונה את אישור ה – FDA לבדיקת קורונה נוספת ומהירה יותר, המתבצעת ללא מכשיר. קבוצת רימיפארם, נציגת קווידל בישראל, כבר פועלת לאישורה של הערכה מול משרד הבריאות. במהלך 2021 תייצר קווידל כ – 600 מיליון בדיקות מהירות כהמשך מענה על הצורך בישראל ובעולם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here