טיפול אורתודנטי מוקדם

0
106
קרדיט Canva

במרפאה של ד"ר עומר פלייסיג אורתודנט מודיעין והסביבה המטפל במאות מטופלים בכל גיל ובמצבים שונים של הפה והלסת, גם מורכבים ביותר, ניתן להיתקל לא פעם ולא פעמיים במקרים מן הסוג הבא: הורים מגיעים עם נער מתבגר, ומבקשים להתחיל טיפול אורתודנטי משום שלדבריהם "רופא השיניים אמר לנו להמתין עד שיתחלפו כל השיניים וכעת סוף סוף זה קרה וניתן להתחיל את הטיפול". הם מתפלאים ואף מתאכזבים לשמוע שבמידה מסוימת הגיעו באיחור. לא אומר שאין מה לעשות במקרים כאלה, ויתרה מכך, טיפול אורתודנטי הוא הליך מקובל כיום אפילו בגילאים מבוגרים ממש, אולם אין ספק שבמקרים רבים ניתן היה לקצר את משך הטיפול ולהפחית בעלותו וכמובן להקל על הילד וסבלו במידה והיו מגיעים לטיפול בזמן. ד"ר עומר פלייסיג, מומחה לאורתודנטיה בעל ניסיון של שנים ארוכות בשיטות המתקדמות ביותר בתחום, מסביר על חשיבות הטיפול המוקדם, מתי ניתן לבצע אותו, מתי כדאי לגשת לייעוץ ומתי יש צורך להמתין.

טיפול מוקדם

בשנות הילדות וההתבגרות, מערכת העצמות בגוף עדיין בתהליך בנייה והתרחבות. גם מערכת רקמות הפה, השיניים והלסתות, עדיין בתהליך צמיחה וגדילה. איש מקצוע בעל ניסיון רב ידע לנצל את הנקודה הזו לטובת הילד. איך זה עובד? בטכניקות מקצועיות משתמשים בדפוס הגדילה של הלסת כדי ליישר אותה בעדינות ולהכווין את גדילתה למיקום ולכיוון המדויק ובאופן כזה חוסכים חודשים ארוכים של טיפול. זהו קיצור דרך משמעותי היות והוא עושה שימוש מונחה במערכת העצמית של הגוף. למרבה הצער, פעמים רבות רופאי שיניים פרטיים ממליצים להורים להמתין ולא לפנות לאורתודנט – עד שיתחלפו כל השיניים. זוהי טעות שרבים נופלים בה מחוסר ידע. המלצת איגודי הרופאים המקצועיים בתחום האורתודנטיה היא לפנות לפגישת יעוץ כבר בגיל 7. אורתודנט ילדים מומלץ ידע לבצע את הבדיקה ולזהות את האפשרויות העומדות לילד לטיפול מוקדם ויעיל פי כמה.

למי פונים?

בנושאי אורתודנטיה חשוב מאוד לא להסתמך על רופא שיניים כללי, ואפילו לא על רופא שיניים פרטי. לרופאי שיניים כלליים העוסקים לרוב בטיפולים משמרים ומשקמים, אין את המומחיות והידע הנדרשים כדי לדייק במתן ייעוץ בתחום היישור של השיניים והלסתות. לכן מומלץ לקבוע תור כבר בשנות הילדות המוקדמות למומחה אורתודנט איכותי ובעל המלצות המתמקד בתחום, לאבחון יסודי וקביעת טיפול. ד"ר עומר פלייסיג מציע ייעוץ מקצועי במרפאה לכל מי שמחפש אורתודנט ירושלים והסביבה, בכל גיל ובכל מצב רפואי. צרו קשר עם המרפאה לתיאום תור לייעוץ וטיפול.