מחקר אמריקאי מצא כי 68% מהמנתחים הפלסטיים, שהשיבו על סקר במסגרת מחקר חדש, טענו שצונזרו ברשתות החברתיות.
הכוונה לחסימה של פרסום מידע לגבי טיפולים שהם ביצעו, שכללו לרוב תמונות לפני ואחרי טיפול. כ-85% מהם אף הבחינו בירידה בנראות התוכן שלהם ברשתות במהלך השנה האחרונה. המחקר נערך בהובלת המנתח הפלסטי האמריקאי ד"ר ג'רי צ'ידסטר, בשיתוף פלסטיקאים מבית החולים האוניברסיטאי של הרווארד ועסק בנוכחות של מנתחים פלסטיים במדיה החברתית. המנתחים האמריקאים טענו כי הצנזורה באה לידי ביטוי בהפחתת חשיפה כללית והגבלת פוסטים. הם דיווחו על צנזורה של בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק במיוחד תמונות "לפני ואחרי" של מטופלים. המחקר נערך במהלך 2024 וכפי שעלה מתשובות המשתתפים, הסיבות לצנזורה לא היו תמיד ברורות, אך לעיתים קרובות התוכן סומן כ"עירום" או "בעל אופי מיני" או "תוכן המציג תוצאות לא ריאליות של טיפול". עורכי המחקר הביעו חשש שהצנזורה תפגע ביכולתם להעביר מידע חינוכי למטופלים ולהפריך מידע שגוי. הם טענו כי קולות לא מוסמכים, שאינם רופאים, עלולים להשתלט על השיח, ולהפיץ מידע כוזב. כמו כן, הסבירו כי התמונות המצונזרות (שהם העלו) הן מדויקות ומשקפות את המציאות יותר מאלו של משפיענים, אשר משתמשים בפילטרים היוצרים ציפיות לא מציאותיות. גם בישראל, כך על פי ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים, התופעה של הגבלת פוסטים והפחתת חשיפה קיימת ומוכרת.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל הסביר כי: "גם אנחנו הפלסטיקאים בישראל עדים לתופעה. הדין בישראל מגביל את אפשרויות הפרסום של רופא, אולם מתיר לרופא להעביר מידע אשר מטרתו חינוך והסברה. חסימת פרסומים נעשית לרוב באופן שרירותי על ידי תוכנות והיא לעיתים אבסורדית ומנוגדת לטובת הציבור. כך למשל באחד המקרים נחשפתי לצנזורה של סרטון שבו מנתחת פלסטית העבירה מסרים חשובים בעניין צלקות של ניתוח על גבי דגם פסל יווני של האלה ונוס. הטיעון לצנזורה היה "שימוש באביזרי מין". חלקנו כבר מצאנו דרכים אחרות להעביר מסר הסברתי אותנטי לקהל הגולשים מבלי להסתכן בצנזורה. אנחנו מפרטים על התהליך ועל התוצאה הצפויה ומציגים מטופלים אחרי הניתוח ופחות מחצינים תמונות של לפני ואחרי. במקביל חשוב לנו שהציבור יבין שכל פרוצדורה רפואית כזו בהרדמה מלאה או מקומית, יכולה להוריד שנים או לפתור בעיה אסתטית שפוגעת בדימוי העצמי אך הציפיות חייבות להיות ריאליות."
בכנס מקצועי שיערך בתל אביב בסוף חודש מאי הקרוב, יערך פנל בהנחיית פרשן הבריאות רן רזניק ובהשתתפות מומחים מהמגזר הפרטי והציבורי שכותרתו: "האם פרסום הרפואה האסתטית איבד את הבלמים?" הכנס נקרא קונגרס תל אביב 2025 ויתקיים ביוזמת ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל בבית ציוני אמריקה ZOA TLV.
ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל הוא הגדול ביותר בארץ בתחומו ומאגד משנת 2009 אנשי מקצוע שעוסקים בתחומי הכירורגיה הפלסטית, הרפואה האסתטית, הקוסמטיקה, המיקרופיגמנטציה והמיקרונידלינג בחטיבות שונות. מדובר במקצועות משלימים זה לזה המאוגדים במסגרת עמותה. מטרת הארגון לקדם שיתופי פעולה בתחומים אלו ולשפר את איכות ובטיחות הטיפול בישראל. הארגון חבר באיגוד האירופאי לכירורגיה פלסטית אסתטית הכולל 45 מדינות באירופה ובאיים הבריטיים.