ממה נובעת עצירות ומהם דרכי הטיפול?

0
1498
קרדיט: מגזין רפואה

עצירות היא תופעה שכיחה מאוד ורבים בעולם המערבי סובלים ממנה. חשוב להבין כי עצירות בפני עצמה היא לא מחלה, היא מעשה תסמין לבעיה אחרת כלשהיא וכדי להבין מה בדיוק הבעיה שגורמת לעצירות עצמה צריך לרדת לשורש הבעיה. טיפול בעצירות יכול להתבטא בדרכים שונות אך כדי לטפל בצורה יעילה חשוב לאבחן את הגורם לתופעה.

תחילה, נבין מהן הסיבות שבגללן רבים כל כך סובלים מעצירות. הרי העצירות יכולה להופיע ללא הודעה מוקדמת ומנגד ישנם הסובלים מעצירות כרונית. היא לא מבדילה בין תינוקות, ילדים או מבוגרים, בין נשים לגברים אז מה הן הסיבות שהיא כל כך שכיחה ואיך ניתן להימנע ממנה או לפחות לצמצם אותה?

סיבה: תזונה

דרך טיפול: צריכת סיבים תזונתיים בארוחות היא חשובה ביותר לתפעול מעיים תקין. הסיבים התזונתיים נמצאים בירקות, בפירות, בדגנים ואפילו ניתן לצרוך כתוסף תזונה. דבר נוסף שחשוב לשים לב הוא צריכת מים לאורך היום. רבים פשוט "שוכחים" לשתות מים לאורך היום וכך הם מקשים על פעילות המעיים.

סיבה: סגנון חיים

דרך טיפול: יושבים שעות ממושכות? צאו לפעילות ספורטיבית. פעילות ספורטיבית מעודדת פעילות מעיים וכך מקלה על העצירות. אתם מתאפקים לעיתים דחופות לא להיכנס לשירותים? התגברו על המבוכה, זה גורם לעצירות והשתדלו להתפנות בשעות קבועות כשאתם נמצאים בבית כשנוח לכם. עברתם טראומה? סובלים מדיכאון או חרדה? רצוי לטפל בנושא כי גם הוא עלול להיות סיבה להופעתה של עצירות.

סיבה: מחלות ותרופות

דרך טיפול: ישנן מחלות מערכתיות, מחלות שרירים ומחלות נוירולוגיות שונות הגורמות לעצירות, כמו כן ישנם גם תוספי תזונה ותרופות הגורמים להופעתה גם כן ולכן במקרים אלו יש להיוועץ עם רופא.

איך ניתן לזהות את סיבת העצירות?

במרבית המקרים בדיקת העצירות נשארת באופן שטחי ולכן היא חוזרת אצל רבים ועם הזמן היא אפילו מתפתחת לעצירות כרונית. כדי להשיג טיפול יעיל שיפתור את הבעיה מן השורש יש לזהות את הגורם לעצירות ויפה שעה אחת קודם. חשוב מאוד לזהות את הגורם לעצירות ולהעניק טיפול לבעיה עצמה ולא רק לסימפטום עצמו. טיפול בפיברו באמצעות אבחון בגלגל העין זו שיטה שבעזרתה ניתן לזהות במדויק מהו הגורם לעצירות וכך להתאים את הטיפול בצורה מדויקת ביותר למטופל ולא רק להעלים את הבעיה בעזרת כדורים. זכרו עצירות היא אינה מחלה והיא רק סימפטום לבעיה פנימית נפשית או פיזית.

לסיכום, ישנן דרכים רבות לטפל בעצירות, אך טיפול בעצירות לטווח הארוך ובלי שהעצירות תחזור או חלילה תחמיר יש לזהות את הגורם לה ולא רק לטפל בצורה שטחית ונקודתית על ידי שימוש בתרופות, כדורים וכד'. סגלו לעצמכם אורח חיים בריא ורגוע, תאכלו בצורה מאוזנת המשלבת סיבים תזונתיים, שתו מים לאורך היום ואם צריך שימו לעצמכם תזכורת, תבצעו פעילות ספורטיבית וכך תעזרו לגופכם להתרוקן בצורה טבעית ובריאה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here