עודף ברזל מגביר הסיכון למחלות לב אצל חולי סוכרת

0
2313
עודף ברזל מגביר הסיכון למחלות לב אצל חולי סוכרת

חוקרים ממליצים לחולים להפחית בצריכת מזונות עתירי ברזל כמו בשר אדום.

צריכת בשר אדום ומאכלים אחרים עשירים בברזל, כמו כבד עוף או צדפות, מגדילים את הסיכון למחלות לב אצל חולי סוכרת. כך עולה מממצאי מחקר חדש שפורסם במהדורת ינואר של העיתון הרפואי Diabetes Care. מומלץ, אם כן, לחולי סוכרת מסוג 2 להגביל את צריכת המאכלים עתירי ברזל. מחברי המחקר ציינו שהפרעות מטבוליות הקשורות בסוכרת עלולות להחמיר את ההשפעה המזיקה של עודף ברזל על הלב. עם זאת, הם הוסיפו כי עדין לא ידוע האם צריכת ברזל משפיעה גם על הסיכון לפתח מחלת לב.

על מנת לחקור את הנושא החוקרים עקבו אחר 6,161 נשים, שדווחו על היותן חולות בסוכרת מסוג 2. במהלך תקופת המעקב שנמשכה משנת 1980 עד 2000, החוקרים תעדו 550 מקרים חדשים של מחלת לב. לאחר ניטרול גורמים כמו גיל ומשקל, צריכה גבוהה של ברזל נמצאה קשורה בגידול בסיכון לפתח מחלת לב. במיוחד אצל נשים שצרכו את הכמות הגדולה היותר, והיו בסיכון מוגדל ב-50% לפתח מחלת לב בהשוואה לנשים בקבוצת הצריכה הנמוכה ביותר. הסיכון היה גדול במיוחד אצל נשים בתקופת הבלות.

החוקרים ציינו שעקב מבנה המחקר, הממצאים אינם יכולים להוכיח שצריכה גבוהה של ברזל "גורמת" למחלות לב, אלא רק שהיא "קשורה" עם המחלה. למרות זאת הם ממליצים לחולי סוכרת מסוג 2 הפחית את צריכת המאכלים עתירי הברזל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here