עצות לשינה טובה

0
2344
עצות לשינה טובה

אחרי יום עבודה קשה, כל מה שאנחנו מבקשים זה להניח את הראש על כרית רכה ולחלום חלומות מתוקים. לשינה איכותית ומפנקת אנו מגישים לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם להעביר את הלילה כמו שצריך:

  1. הקטינו את כמות הרעש בעזרת אטמי אוזניים והקטינו את כמות האור שנכנסת לחדרכם על ידי הגפת התריסים או בהסטת הוילונות. אם אתם צריכים להתעורר באמצע הלילה, אל תדליקו מיד את האור המרכזי בחדר, הדליקו מנורת לילה קטנה.
  2. הימנעו מאכילת ארוחות כבדות כשעתיים לפני השינה. אם אתם רעבים- כוס חלב וחטיף בריאות קטנה יפתרו את הבעיה. מחקרים רבים מוכיחים כי חלב עוזר לאנשים להירדם.
  3. בצעו פעילות גופנית במהלך היום כדי להפחית את ההורמונים הגורמים ללחץ מיותר, אך הימנעו מפעילות גופנית לפני השינה כדי שלא תגרום לפעולה ההפוכה ותהיו ערניים במשך הלילה.
  4. היכנסו למיטה בשעה קבועה והימנעו מנמנום בשעות אחר הצהריים. אם אתם זקוקים לזריקת מרץ קלה, נוחו כרבע שעה לאחר שאתם ערים כבר 8 שעות.
  5. שעה לפני השנה תפסיקו לעבוד, כדי "להתנקות" מכל פעילות מנטלית.
  6. כאשר אתם נמצאים במיטה אל תחשבו על דברים מטרידים או עצובים.
  7. אל תחלקו עם בעל החיים שלכם את המיטה. הדבר עלול להעיר אתכם במהלך הלילה, כאשר בעל החיים יסתובב ויצא מהמיטה.
  8. וודאו כי חדר השינה מאוורר וטמפרטורת החדר מתאימה (טמפרטורת החדר צריכה להיות בין 14-24 מעלות).
  9. אם אתם לא מצליחים לישון, צאו מחדר השינה, לכו לחדר אחר וקראו ספר או צפו בטלוויזיה עד שתרגישו שאתם עייפים.
  10. תירגעו, ואם אתם לא יודעים איך להירגע- תלמדו. ישנן שיטות רבות התאימות למצבים כאלה, תרגילי נשימה, מדיטציה ועוד, בדקו איזו שיטה מתאימה לכם.
  11. אל תעשנו לפני השינה. ניקוטין הוא חומר מעורר ומפריע למהלך השינה, לכן מומלץ להימנע מעישון לפני השינה.
  12. לא מומלץ לצרוך קפאין 4-6 שעות לפני השינה. בדומה לניקוטין, קפאין הוא גם חומר מעורר הנמצא במוצרי מזון שונים, כמו: קפה, קולה, שוקולד, תה ובתרופות.

אם עזרתנו הנדיבה שהובאה עדיין לא עוזרת לכם להירדם, ספרו על בעיות השינה שלכם לרופא המטפל. ייתכן וישנה סיבה בריאותית הגורמת לבעיות השינה, ואינכם מודעים לה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here