קידום אתרים לרופאים – טיפים מעשיים

0
1347
קידום אתרים לרופאים - טיפים מעשיים
מקור FREEPIK

רופאים לא מעטים בתחומים מקצועיים שונים הקימו לעצמם או למרפאה שלהם אתר בשנים האחרונות. המטרה של אתרים אלה היא למשוך פציינטים שזקוקים לטיפול רפואי ולהעניק להם מידע מקצועי איכותי בתחום העיסוק של המרפאה. רופאים אלה מבצעים טיפולים באופן פרטי וזקוקים לזרם קבוע של לקוחות לקליניקה שלהם. 

מבחינת ביצוע מלאכת קידום אתרים אורגני בגוגל, האתרים של רופאים זקוקים לאותה הזנה בסיסית של תכנים וקישורים שלהם זקוק כל אתר מקודם. אך יחד עם זאת, לכל נישה בעולם השיווק הדיגיטלי יש כמה דגשים נוספים משלה. 

במקרה של אתרים של רופאים, הדבר החשוב ביותר הוא שהאתר יהיה מהימן ומקצועי ביותר, מבחינת התוכן שלו. בניגוד לתחומים אחרים, בהם ניתן להסתפק במידע שיווקי כללי באתר – למידע רפואי יש חשיבות רבה יותר עבור המטופל ויש להתייחס לכך בהתאם.  

תוכן רפואי מקצועי באתר

מנוע החיפוש של גוגל יודע כיום לזהות תכנים איכותיים ומקצועיים, ולדרג אותם בתוצאות החיפוש בהתאם. מאחר ומטרת הקידום בגוגל היא הגעה למקומות הראשונים בדירוג התוצאות, יש לכך חשיבות רבה. תחום הרפואה, באופן ספציפי, נחשב לאחד מהתחומים שגוגל מקפיד בהם במיוחד על איכות התוכן. מדובר על אתרים שמכונים אתרי YMYL (Your Money, Your Life). מדובר באתרים בתחומים שיש להם השפעה קריטית על נושאים מהותיים של בריאות, כסף וכדומה. בתחומים אלה גוגל שם דגש רב יותר על מהימנות התוכן, על הזהות של מי שכותב אותו ועל האיכות המקצועית והרלוונטיות שלו. 

על מנת ליצור תוכן שעומד בסטנדרטים המקצועיים האלה, כל מידע רפואי שמוכנס לאתר חייב להיכתב על ידי כותב מהימן עם השכלה רלוונטית. הדבר המומלץ ביותר, במקרה של מרפאות פרטיות שיש להן אתר, הוא שאת התכנים יכתוב אחד הרופאים בקליניקה. כך ניתן להבטיח שהמידע שמוצג באתר יהיה מהימן, וכך לתרום בצורה חיובית גם למאמצי הקידום שלו. 

חשיבות הביצוע של מחקר מילות מפתח

מעבר לכך, מחקר מילות מפתח שמתבצע עבור  קידום רופאים באינטרנט חייב להיות ממוקד מאוד. בתחום הרפואה קיימים ביטויי חיפוש רבים שמכונים "בעלי זנב ארוך". ביטויים אלה הם ספציפיים יותר וממוקדים, כמו למשל חיפוש של תסמין רפואי מסוים. מכיוון שאתרי רופאים קשורים בדרך כלל בתחום רפואי ספציפי (אורתופד, רופא עור וכו') – יש לכוון את התכנים של האתר בהתאם למילות המפתח שנוגעות לאותו תחום. 

בעזרת מחקר מילות מפתח ניתן לסנן את הביטויים שיש להם נפח חיפוש נמוך מאוד, ולזהות את הביטויים שיש להם חיפושים רבים והם נוגעים בתחום הרפואי הרלוונטי. 

טיפים כלליים לקידום אתרים לרופאים

בתחום הרפואה יש חשיבות רבה גם לרמה של ממשק המשתמש וחוויית המשתמש של האתר. הגולשים שייכנסו לאתר ירצו לקבל את המידע באופן ברור ולעבור בקלות מדף לדף. ממשק משתמש טוב הוא כזה שמציג את כל המידע באתר באופן הגיוני, שקל לנווט בו והוא מותאם לתצוגה גם במסכים קטנים של טלפונים סלולריים חכמים. במקרים רבים הגולשים יחפשו את המידע הרפואי דרך הסמארטפון שלהם, ולכן ההתאמה לרזולוציות מסך שונות היא חשובה ביותר. הקפדה על יישום של הטיפים האלה תסייע מאוד לשיפור הדירוג של האתר במנוע החיפוש. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here