רק לאחר מותו, הוכר הגנן שהשתמש בחומרי הדברה וחלה בסרטן כמי שנפגע בעבודה

0
169
צילום יחצ

גנן שהשתמש בחומרי הדברה וחלה בסרטן הריאות הוכר כנפגע עבודה לאחר מאבק משפטי וחוות דעת מומחה הסכים הביטוח הלאומי להכיר בו לאחר שכבר נפטר מהמחלה.

מוטב מאוחר מאשר אף פעם. אלמנתו של גנן שעסק שנים רבות במקצועו ונפטר מסרטן ריאות, תקבל קצבאות מהביטוח הלאומי, שלאחר מאבק משפטי הכיר בבעלה כמי ש"נפגע בעבודה".

הפרשה החלה כאשר לפני כארבע שנים, הגיש עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לתביעות ביטוח לאומי, תביעה לבית הדין לעבודה בחיפה, לאחר שהביטוח הלאומי דחה את בקשתו של הגנן, כבן 60, תושב הקריות, להכיר במחלת הסרטן שבה לקה כפגיעה בעבודה. בתביעה נטען כי במשך כ-40 שנה עסק האיש בתחום הגינון והפיתוח האזורי כשהוא נחשף במשך שעות רבות, הן במגע והן בנשימה מדי יום, לחומרי הדברה וריסוס שונים שפורטו בכתב התביעה ואשר גרמו למחלתו.

כשנה לאחר שהתגלתה אצלו המחלה נפטר הגנן מסרטן ריאות ,למרות הטיפולים הכימותרפיים שקיבל. אלמנתו בסיוע עו"ד אבו ורדה המשיכה את המאבק המשפטי. בית הדין לעבודה חיפה מינה מומחה בתחום הריאות אשר בדק את מסמכיו הרפואיים של הגנן ובחוות דעתו קבע כי הגנן סבל מסרטן ריאות עם גרורות והסבירות שחשיפתו לחומרים בהם השתמש "הינה בשיעור של למעלה מ-50%" כמו כן קבע כי יש קשר הדוק בין פטירתו למחלה ממנה סבל.

לאחר שהמומחה מסר את עדותו בבית הדין הודיע המוסד לביטוח לאומי כי הוא יכיר בתובע כ"נפגע עבודה". בעקבות זאת ועדה רפואית תקבע את נכותו מיום התפרצות המחלה ועד פטירתו ועל כך תקבל האלמנה קצבת נכות, ואילו ממועד זה, האלמנה תהיה זכאית לקצבת תלויים מאחר והמחלה היא שגרמה למותו.

בעקבות הפסיקה ציין עו"ד סמי אבו ורדה "לצערנו, התובע נפטר במהלך המאבק המשפטי אבל בסופו של דבר הצדק יצא לאור ואלמנתו תקבל את הפיצוי המגיע על פי חוק".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here