
על רקע ההסלמה הביטחונית, מאוחדת החלה להפעיל מערך חירום הכולל רפואה, תמיכה נפשית, ומגוון רחב של שירותים בשטח עבור האוכלוסייה המפונה. "אנחנו דואגים שהמפונים לא ירגישו שהם לבד"
בצל העימות הביטחוני מול איראן ופינוי התושבים מאזורים שנפגעו, קופת חולים מאוחדת הפעילה שורת מיזמי חירום ייעודיים למתן מענה מהיר, אישי ורחב היקף לאוכלוסייה המפונה הן מרחוק, הן בשטח, ובפרט בבתי המלון בהם שוכנו אלפי אזרחים.
כבר ביממה הראשונה לפתיחת המערכה, נפתח מוקד פרואקטיבי של שיחות יזומות למבוטחים הגרים בקרבת אזורי הפגיעה, במטרה לברר האם פונו, היכן הם שוהים כעת, ואילו שירותים נגישים להם. בנוסף, הופעל מוקד טלפוני ייעודי עבור כלל המפונים במספר 077-2703724, המעניק מענה רחב הכולל: סיוע בזימון תורים, מידע על שירותי חירום ומרפאות זמינות, טלפארמה להזמנת תרופות, שירות רופא עד הבית, חיבור לתמיכה נפשית, שירותי הריון ולידה, מאוחדת ג’וניור, מוקד לשוהים בחו"ל, מוקד לבני 75 ומעלה, מוקד סיוע נפשי, וכן מיון היברידי הפועל 24\7.
במקביל, פועלים צוותי מאוחדת בשטח ובבתי המלון שאליהם פוזרו המפונים בפריסה מחוזית ומתואמת. במחוז מרכז פועלת הקופה ביותר מ-23 בתי מלון בערים שונות ביניהם: מלון דניאל בהרצליה, מלון רוקסן ברמת גן ומלון הרודס בתל אביב. במסגרת כך, הגיעו למלונות השונים עובדות סוציאליות, רופאים, אחיות, מנהלי מרפאות וצוותים מקצועיים אשר העניקו שירותים רפואיים במקום, שינעו תרופות למלונות, סייעו בתיאום תורים וביצעו הפניות לבדיקות ולמרפאות.
בתוך כך, בוצע השבוע סיור משותף של משרד הבריאות ונציגי מאוחדת בבתי המלון, בהובלת ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות וד"ר ליאור ברק, סגן מנהל האגף לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות. הצוותים המקצועיים בשטח העניקו סקירה מלאה על הפעילות והסיוע הניתן, וזכו להערכה רבה על היערכות מקצועית, רגישות אנושית ותפקוד מהיר.
התמיכה של צוותי מאוחדת במפונים כוללת גם פעילויות ייחודיות. כך למשל מרפאות בעיסוק של המכון להתפתחות הילד בנתניה, יעבירו פעילות לילדי המפונים בגילאי ארבע עד שבע בנושא "לאן הולכות הדאגות בלילות", במטרה לסייע להם להפיג את המתח והחרדה ולהתמודד עם הדאגות בדרך חווייתית ומותאמת לילדים – תרגילי נשימה, משחק, סיפור ויצירה. באופן דומה, תועבר פעילות להורים במלונות תל אביב.
"מאוחדת התייצבה מיידית בשטח לצד המטופלים שלנו, כי בשעת חירום החובה שלנו היא להיות שם בשבילם, לא רק כקופת חולים אלא כעוגן של יציבות וביטחון. מרגש לראות את אנשי הצוות פועלים במסירות ובאנושיות, ודואגים שהמפונים ירגישו שהם לא לבד", אומרת מנהלת מחוז מרכז במאוחדת, לי אורון.