איך לייבא תרופות אישיות

0
2600
איך לייבא תרופות אישיות
קרדיט FREEPIK

אמנם יש זמינות גבוהה של תרופות מגוונות לאזרחי ותושבי ישראל, אולם שוק התרופות מתחדש בכל עת ומוציא מוצרים חדשים בעלי יעילות גבוהה יותר, נוחות טובה יותר ופחות תופעות לוואי. מסיבה זו ומסיבות נוספות יש המעדיפים להזמין תרופות מחו"ל בייבוא אישי. הבשורות הטובות הן שכיום ניתן לעשות זאת באופן פשוט וקל.

כמה מילים על הזמנת תרופות מחו"ל

עד לפני מספר שנים, ייבוא תרופות היווה פרוצדורה בעייתית ולעיתים אף בלתי אפשרית. משרד הבריאות נקט בקו נוקשה שהצריך למעשה אישור מראש מטעמו לכל תרופה המגיעה לארץ. הכוונות היו כמובן טובות, כלומר להבטיח את איכות התרופות המגיעות לארץ, אולם לעיתים קרובות התוצאה הייתה שאנשים לא יכלו להזמין תרופות בהתאם להעדפתם – אף אם הרופא המטפל בהם המליץ עליהן. יחד עם זאת, בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי כאשר משרד הבריאות פתח למעשה את האפשרות של ייבוא תרופות לצרכים אישיים. יש להדגיש כי מדובר בייבוא אישי ולא לצרכי מכירה, והוא מצריך בסך הכל הצהרה על ייעוד התרופה לצריכה אישית ועל כך שהתרופה תשמש את האדם לאורך שישה חודשים לכל היותר. מכאן והלאה ניתן להזמין את התרופה ולקבלה במשלוח לארץ

איך עושים את זה?

כאמור, על מנת להזמין את התרופה יש למלא הצהרה תוך מילוי טופס 29 של משרד הבריאות. חשוב לדעת שכיום הרופא המזמין עבורכם את התרופה יכול לעשות זאת אונליין ולהיעזר בבתי מרקחת מקוונים שמבצעים את תהליך ההזמנה ביעילות ובמהירות. מדובר בטופס שממלאים במחשב אך הרופא צריך להדפיסו ולחתום עליו עם החותמת הידנית שלו, ולאחר מכן ניתן להעבירו לבית המרקחת. הטופס כולל את השם המסחרי של התרופה, את השם הגנרי שלה, את המנה, תדירות נטילת התרופה, מספר חודשי הטיפול (כאמור, עד חצי שנה), הכמות הכוללת שנדרשת וכן נימוקים לשימוש בתרופה שאינה רשומה במשרד הבריאות.

אם מבצעים את התהליך בבית מרקחת מקוון המתמחה בייבוא תרופות, לאחר מילוי הטופס ידאג בית המרקחת להעבירו למשרד הבריאות ותוזמן התרופה. לרוב התרופות מגיעות בתוך שבועיים עד חודש ולעיתים במקרי חירום ניתן לקצר את הזמן. האפשרות הזו פותחת בפני הציבור הישראלי אפשרויות מגוונות של תרופות, בין אם מדובר באדם שכבר ניסה תרופות רשומות בישראל שלא הועילו כמקווה, בין אם מדובר בתרופה חדשה שהרופא ממליץ עליה, ובין אם מדובר בעולה חדש המעדיף תרופה שנטל אותה בארץ מוצאו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here