אפליקציית "ביקורופא ‭Live‬" – מהירות השירות הרפואי דרך אפליקציות‬‬

0
1050
אפליקציית
מקור freepik

בתקופת הקורונה, שירותים חיוניים רבים נאלצו להתאים את עצמם ועברו למתכונת של שיחות בווידאו ושירות הניתן אונליין. כך, למשל, גם שירותים רפואיים רבים נאלצו לעבור למתכונת כזו. אפילו נותני שירותים כמו פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, מוצאים את עצמם מעניקים שיחות טיפוליות באמצעות תוכנת הזום. במקרה של שירותים רפואיים, כל קופות החולים מציעות כיום את האפשרות להתייעץ עם רופאים שונים באמצעות שיחת וידאו או שיחת טלפון. קיים וויכוח לא קטן בין מומחים בתחומי רפואה וקהילה, האם השירות הניתן אונליין יכול להיות מועיל ומקיף כמו פגישה פנים אל פנים, אך המציאות כפתה מעבר לסוג זה של פעילות, בין אם הוא אפקטיבי יותר או פחות. 

למרות שתופעה זו היא חדשה יחסית, והיא חלק מהשינויים שנוצרו בחיינו כתוצאה ממגפת הקורונה, ישנם שירותים ואפליקציות שפעלו ברוח זו עוד לפני הופעת הווירוס. חלק לא קטן מהשירותים האלה פותחו על ידי חברות בניית אתרים וחלק פותחו כאפליקציות למובייל. אפליקציות אלה, כמו אפליקציות "ביקורופא Live", העניקו אפשרות לקבל שירותים רפואיים מרחוק, ואף עשו עבודה טובה למדי בכך. 

מהי אפליקציית "ביקורופא Live"?

אפליקציית "ביקורופא Live" מאפשרת קבלת ייעוץ רפואי מקצועי מרופא מומחה בשלל מקצועות ותחומים. בתוך כחצי שעה מרגע הכניסה לאפליקציה ובחירת תחום הייעוץ, ניתן כבר לשוחח אונליין עם רופא ולקבל את העצה והסיוע הנדרשים. כאשר האפליקציה עלתה לראשונה לאוויר, לפני מספר שנים, היא היוותה מהפכה של ממש בתחום הרפואה היועצת במדינה. היא לא האפליקציה הראשונה בעולם שמאפשרת קבלת ייעוץ רפואי מרחוק בכל זמן, אך בארץ היא הייתה מבין החלוצות בתחום. 

האפליקציה מאפשרת לבחור את התחום שבו רוצים לקבל ייעוץ (כמו רפואת משפחה, קרדיולוגיה, אורולוגיה, רפואת נשים, אורתופדיה וכו') ולאחר מכן המערכת מוצאת רופא פנוי שנמצא אונליין, ומקשרת אותו למשתמש. השירות של האפליקציה ניתן בכל זמן ובכל מקום, וכך נותן מענה גם למקרים דחופים או לאנשים שגרים במקומות מרוחקים ומתקשים להגיע לקבלת ייעוץ מרופאים מומחים. 

היתרונות של השימוש באפליקציה

לשימוש באפליקציה יש כמה יתרונות נוספים, פרט לקבלת הייעוץ המקצועי עצמו. את האפליקציה מלווה ממשק משתמש מצוין (שכנראה פותח על ידי חברת UI איכותית), וניתן להעביר בעזרתה לרופא המייעץ תוצאות של בדיקות, פרטים על ההיסטוריה הרפואית ומסמכים שונים. כך יכול הרופא, בזמן אמת, לסייע בפענוח תוצאות הבדיקות ולתת מענה מבחינה זו למטופל. בנוסף לכך, הרופא היועץ יכול להעביר מסמכים למטופל, לשלוח לו סיכום ביקור ואף מרשמים, שאותם ניתן לרכוש בבתי המרקחת השונים. חברת ביקורופא אף חתמה על הסכם עם חברת "סופר פארם", שבמסגרתו המרשמים שניתנים באפליקציה עוברים באופן אוטומטי לבתי המרקחת של החברה, והמטופל יכול לרכוש את התרופות באופן מיידי. 

האם יש אלטרנטיבות בשוק?

כאשר האפליקציה יצאה לשוק לראשונה, לא היו לה הרבה אלטרנטיבות. תחום מתן השירות הרפואי בייעוץ טלפוני או באינטרנט היה אז עוד בחיתוליו. מאז, חלה התפתחות רבה בתחום זה. כיום ניתן לקבל ייעוץ רפואי אונליין באמצעות האתרים והאפליקציות של קופות החולים המובילות. יחד עם זאת, גם שירותי האונליין של קופות החולים עדיין לא מכסים את כל ההתמחויות והנישות הרפואיות, ומבחינה זו, לאפליקציה של "ביקורופא Live" עדיין יש יתרון יחסי. 

לסיכום

קבלת שירות רפואי טוב הוא אף פעם לא דבר מובן מאליו. כאשר ניתן לקבל ייעוץ רפואי מקצועי מרופא מומחה דרך אפליקציה במובייל, מדובר בחידוש שיש בו יתרונות רבים. האפליקציה של ביקורופא עושה את מלאכתה בצורה טובה מאוד, ומאפשרת קבלת ייעוץ בכל זמן ומכל מקום. למרות שהאפשרויות לקבלת יעוץ רפואי מרחוק הן רבות יותר כיום, בעקבות ההשפעות של ווירוס הקורונה, האפליקציה הזו עדיין ממלאת תפקיד חשוב בתחום זה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here