בתי מרקחת לקנאביס רפואי

0
865
בתי מרקחת לקנאביס רפואי
קרדיט FREEPIK

קנאביס רפואי ידוע כמסייע בשיכוך כאב אצל אנשים שסובלים ממצב כרוני. רמות הפלבנואידים, טרפנים וה – CBD  שנמצאים בקנאביס משפיעים על החלק במוח המשדר את הכאב ומפחיתים ואף מעלימים אותו. שלא כמו בעבר, כיום ניתן למצוא בית מרקחת לקנאביס רפואי באזורים שונים בארץ וישנם סוגים שונים שמותאמים עבור כל מטופל  בהתאם למצבו הרפואי. 

היתרונות של קנאביס רפואי

הסיבות לשימוש בקנאביס רפואי הן שונות אבל העיקרית שבהן היא טיפול בכאב כרוני. מטופלים רבים מדווחים על שיפור מהותי באיכות חייהם בזכות הקנאביס הרפואי. חולי סרטן אשר סובלים לרוב מדלקות, פגיעות בעצב או מיקום של הגידול באזור רגיש בגוף מקבלים אישור לקנאביס רפואי. כיוון שהכאבים אצל חולי סרטן יכולים להימשך זמן רב, על מנת להימנע ממתן תרופה כימיקלית שתשכך את הכאב, נמצא הפתרון של קנאביס רפואי. 

יתרון נוסף של קנאביס רפואי הוא שמדובר במעורר תאבון – טיפולי כימותרפיה לרוב גורמים לבחילות ומדכאים את התאבון ואותם מטופלים נוטים לאבד חלק ממשקלם. הקנאביס הרפואי מסייע להם להתמודד עם תופעות הלוואי של הכימותרפיה. בעבר, כל אותם חולים נאלצו לנסוע מרחק וזמן רב למקום איסוף מיוחד של הקנאביס שהיה מוסתר מהאוכלוסייה אך כיום ישנם בתי מרקחת לקנאביס רפואי זמינים כמעט בכל עיר. 

האופן שבו קנאביס רפואי עובד

הגוף שלנו מורכב מקולטנים ומערכת אנדוקנבינואידים שנמצאת בכל הרקמות. התפקיד שהמערכת ממלאה בכל אזור הוא שונה כאשר המשותף הוא שמירה על הגוף מפני גורמי סיכון חיצוניים שמנסים לפגוע בנו. הקנאביס הרפואי מחקה את אותה פעולה הטבעית של הכימיקלים שנמצאים בגופנו. ה – CBD שנמצא ברמה גבוהה בקנאביס רפואי פועל כמפחית ומשכך כאב. כחלק ממחקרים שהתבצעו בתחום הקנאביס הרפואי, נעשו הדמיות מוח שבדקו את האזורים שאחראים על העברת תחושת הכאב. במחקרים אלו למעשה שמו לב שההשפעה של קנאביס רפואי על אותם אזורים אינה גבוהה כמו ההשפעה של תרופות כימיקליות. המסקנה אליה הגיעו היא שהקנאביס הרפואי משפיע בעיקר על התגובה הרגשית שלנו לכאב שאנו חווים.  זאת גם הסיבה שאנו פחות נוטים להתמכר לקנאביס רפואי – הוא אינו משפיע על מרכזי הכאב במוח. 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here