השתלת שיניים ביום אחד

0
1355
השתלת שיניים ביום אחד
קרדיט FREEPIK

עוד מימי הילדות מעודדים אותנו לשמור על השיניים, לצחצח אותן מדי בוקר וערב ולהשתדל לאכול מזונות בריאים בלבד. אך השיניים אינן חסינות מפני פגעים ומחלות. האדם עלול לאבד את שיניו בגלל פגיעה פיזית כמו חבלה או תאונה, או בעקבות מחלות דוגמת עששת. כך או כך, כל אחד מאתנו מעוניין לשמור על המראה החיצוני שלנו, וכאשר מחסור בשיניים בריאות מהווה אתגר לא פשוט, ישנו פתרון אחר והוא השתלת שיניים ביום אחד.

השתלת שיניים ביום אחד – מה זה אומר?

השתלת שיניים ביום אחד היא תהליך חדשני המאפשר למטופל ליהנות משיניים חזקות ובריאות תוך זמן קצר. בשלב הראשון, עוקר רופא השיניים את השיניים הבלתי בריאות ומחדיר במקומן לתוך עצם הלסת שתל דנטלי שמטרתו היא למלא את מקומו של שורש השן. השתל זה הוא בעצם רכיב קטן שדומה לבורג מתכתי, ועל המטופל להמתין בין שבועיים לחודש עד שהאזור יחלים לאחר ההחדרה. זהו שתל איכותי ועמיד מאוד, ומומלץ מאוד לוודא שהוא מיוצר על ידי חברה לייצור שתלים דנטליים המתמחה היטב בתחומה.

לאחר שהמטופל החלים מהתהליך, מחברים אל השתלים סט של שיניים הדומות לשיניים טבעיות ובריאות. ישנם מקרים שבהם לכל שתל דנטלי מחוברת שן משלו, ובמקרים אחרים מערכת שלמה של שיניים מחוברת אל מספר שלבים. מערכת זו נקראת "השתלת שיניים ביום אחד". השיטה נקראת גם "העמסה מיידית", שכן הכתרים הם האחראיים על העומס המופעל על השיניים במהלך הלעיסה. 

כל היתרונות של השתלת שיניים מיידית

לטכנולוגיית השתלת שיניים ביום אחד קיימים כמה יתרונות בלתי מבוטלים שכדאי להכיר:

  • כשמה כן היא, מדובר בשיטה מהירה להשתלת שיניים, כך שהמטופל עובר את הניתוח והתקנת השיניים עצמה ביום אחד, מבלי שהטיפול יימרח על פני חודשים רבים. 
  • ההשתלה משפרת את איכות החיים. המטופל מתאושש במהירות מהפרוצדורה וחוזר לנהל חיים תקינים תוך זמן קצר. 
  • השתלת שיניים מהירה מונעת את ספיגתה של עצם הלסת. 
  • השיטה מקטינה את מספר הניתוחים שעובר האדם, בייחוד אם עליו לבצע השתלה של שיניים רבות. 
  • השתלת השיניים המיידית מתבצעת תוך שימוש בהדמיה ובטכנולוגיה ממוחשבת, המאפשרת את הדיוק המושלם של השיניים המלאכותיות למבנה הייחודי של לסת המטופל. 

האם כל אחד יכול לעשות השתלת שיניים מהירה?

למרות יתרונותיה הרבים, השתלת שיניים מהירה אינה מתאימה לכל אחד. חשוב שיתקיימו כמה תנאים על מנת שניתן יהיה להשתמש בטכנולוגיה הזו. דבר ראשון, ההשתלה מבוצעת לבעלי חניכיים בריאות, חזקות ובלתי מודלקות. כמו כן, רופא השיניים בודק אם עצם הלסת חזקה דיה ואם היא אינה נספגה בחניכיים. זאת משום שעצם הלסת היא זו המחזיקה את השתלים הדנטליים. מסיבה זו, לעתים ימליץ הרופא על השתלת עצם לפני שניתן יהיה לבצע העמסה מיידית. נוסף על כך, ישנם מטופלים שאצלם הסינוסים קרובים מדיי לעצם הלסת, ולכן לפני השתלת השיניים המיידית יהיה צורך לבצע הליך כירורגי שנקרא "הרמת סינוסים".

מקדימים תרופה למכה: כך תשמרו על בריאות השיניים

השתלה ביום אחד היא טכנולוגיה נהדרת שחוסכת הרבה כאב, אך כל רופא שיניים יגיד לכם שעדיף לא להגיע לזה, אלא לשמור על שיניים בריאות וחזקות. אמנם איננו מחוסנים מפני מחלות חניכיים ושיניים, אך ניתן לצמצם את הופעתן על ידי שמירה על אורח חיים בריא. כך, חשוב לצחצח את השיניים פעמיים ביום – בבוקר ובערב – להשתמש במברשת שיניים רכה ולהשלים את הטיפול עם חוט דנטלי כדי להוציא את שאריות המזון שנתקעו בין השיניים. בנוסף, כדאי לצמצם את צריכת המזונות הפוגעים בשיניים דוגמת שוקולד, קפה, ריבה ובאופן כללי – מזונות המכילים הרבה קפאין וסוכר. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here