טיפול בפיגמנטציה והבהרת העור

0
1061
טיפול בפיגמנטציה והבהרת העור
קרדיט: יח"צ

נשים רבות מתלוננות על מראה העור שלהן – מספרות שהגוון של העור אינו אחיד וממעוניינות לבצע טיפול בפיגמנטציה. עיקר התלונות הן על "כתמים כהים" בפנים (מצח, סביב העיניים, באזור הסנטר ובצוואר) ובאזורים נוספים ש"מציצים" מתחת לבגדים (למשל כפות הידיים ודקולטה). כדאי לחדד, שלא כל בעיות עור באשר הן נחשבות לפיגמנטציה. פיגמנטים כשלעצמם אינם אלמנט שלילי. נהפוך הוא, הפיגמנטים הם בעצם אלה שמעניקים לגופינו את הגוון שמאפיין אותנו – ורובנו אפילו משתמשות בפיגמנט לקבלת הגוון השזוף שרובנו אוהבות. הפיגמנטים נמצאים לא רק בעור אלא  באיברים נוספים בגופנו, כמו בשיער (לפני שהוא מלבין), בעיניים ועוד. פיגמנט המלנין הוא זה שמגן על העור מפני נזקי השמש, בין היתר באמצעות השיזוף. 

מתי פיגמנטציה הופכת לבעיה 

אם פיגמנטים הם עניין טבעי לחלוטין וגם המלנין נדרש על מנת שעורינו לא ינזק בכל חשיפה קלה לשמש, מתי בעצם מתחילה הבעיה? ככלל, הבעיה שבגינה בעיקר נשים (אך כיום גם לא מעט גברים) רוצים ומחפשים טיפול בפיגמנטציה היא כאשר פיזור הפיגמנט אינו אחיד והוא יוצר אזורים של כתמים בגוונים שונים ואז מתעורר הצורך לחפש פתרון. הבשורות הטובות הן שיש פתרון יעיל להתמודדות ולטיפול בכתמים שנובעים מחשיפה לשמש, כתוצאה משינויים הורמונליים (מלאזמה), מהגיל, ואפשר לטפל גם בנמשים ובהרות שמש. 

טיפול בפיגמנטציה ולמה היא קורית בכלל

פיגמנטציה בעור נוצרת בגלל סיבות שונות, לפעמים סיבה אחת ולפעמים שילוב של כמה גורמים. בדרך כלל, גם אצל אנשים שאצלם זו בעיה גנטית, תורשתית, מדובר בשילוב של השפעות רבות מהסביבה וגם מהרגלי התנהגות. חשיפה לשמש ללא אמצעי הגנה, תרופות מסוימות, שינויים הורמונליים בהיריון, גיל מעבר, תרופות, כל אלה ועוד נותנים את אותותיהם בעור. אך כפי שאמרנו, אפשר לטפל ולראות שיפור ניכר על ידי טיפול בפיגמנטציה. הטיפול צריך מקצועי ומבוקר ולהיות מותאם לאופי הבעיה וטיבה – אחרת הבעיה עלולה אפילו להחמיר! לעיתים הכתמים מגיעים לרובד העמוק של העור ולפעמים הם מגיעים לעומק מינימלי. כאשר הכתמים הינם רדודים ולא מאוד עמוקים, טיפול בלייזר יהיה יעיל במיוחד. פירוק הכתמים נעשה על ידי אנרגיה ממוקדת, שפועלת רק על המלנין. 

תוך כמה זמן רואים שינוי  

כדאי לציין כי טיפול בפיגמנטציה לא נראה כהרף עין. לא כל סוגי העור מושפעים באותו האופן וגם עומק הכתמים משחק תפקיד. טיפול אחד, שניים או לפעמים שלושה יספקו תוצאות משביעות רצון. תחילה הכתמים ייראו כהים יותר, אבל זה קורה כיון שהמלנין מתחיל להתפרק. זה לא מצביע על החמרה או על בעיות עור חדשות. תוצרי הפירוק מסולקים מהגוף באופן טבעי, כפי שמסולקים חלקיקי שאר פסולת מגופנו. את הטיפול הזה ניתן לבצע בכל מקום שבו רואים את הכתמים – לרוב בעיקר באזורים חשופים לשמש. למשל אזור המחשוף, פנים, ידיים, חזה וכן הלאה. 

האם הלייזר בטוח לשימוש  

טיפול בפיגמנטציה באמצעות לייזר נחשב לשיטת טיפול בטוחה, שפועלת היטב, אבל חשוב לבצע אותו רק לאחר אבחון רופא עור מומחה ולהמשיך להיות תחת פיקוח רפואי בזמן ולאחר הטיפול. הניסיון בשיטת טיפול זו עבור פיגמנטציה בעור רחב ביותר וכאשר הדבר נעשה בפיקוח רופא, אין סיבה לדאגה. חשוב לשים לב כי הרופא מאבחן את סוג העור לפני הטיפול ומבצע את ההתאמות הדרושות. חשוב להדגיש כי בכל זמן הטיפול בפיגמנטציה וגם אחריו – יש להימנע מחשיפה לשמש. חובה למרוח קרם הגנה עם מקדם SPF גבוה (לפחות 30, אבל רצוי 50) בכל פעם שיוצאים מהבית, ויש לחדש את מריחת קרם ההגנה לאחר אימון, הזעה מוגברת, רחצה וניגוב של האיזור החשוף

מרפאת דר’ צחי שלקוביץ 

בר-כוכבא 23 בני ברק

טל: 1700-050-5959

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here