ניצלו בזכות דפיברילטור (מכשיר החייאה)

0
2363
ניצלו בזכות דפיברילטור (מכשיר החייאה)
צילום יחצ

אלפי ישראלים חייבים את חייהם למכשירי החייאה מסוג דפיברילטור. מכשיר החייאה דפיברילטור מספק מענה מהיר ואפקטיבי לאנשים הסובלים מדום לב פתאומי, מפרפור חדרים בלב ובמצבים מסכני חיים אחרים. דפיברילטור הוא מכשיר החייאה אוטומטי וחשמלי שתפקידו העיקרי להחזיר את קצב הלב לפעולה תקינה וסדירה באמצעות מתן שוק חשמלי ישירות ללב.

המכשיר מצויד בשתי אלקטרודות, יש להצמיד את האלקטרודות לגוף החולה, באזור הלב, ועל פי הנחיות מפורשות שהמכשיר מספק למשתמש. למעשה, כל אדם יכול להציל חיי חולים באמצעות מכשיר דפיברילטור, חלק גדול מהמכשירים כוללים חיווי קולי בעברית לנוחיות המשתמשים וכדי לסייע ברגע האמת להציל את חייו של החולה.

המכשיר שמציל חיי רבים

לאחרונה המחוקק הישראלי קבע חוק חדש המחייב את מוסדות הציבור השונים, לרבות בתי ספר, להציג מכשיר החייאה במקום. החוק קובע כי בכל מקום ציבורי המכיל 500 אנשים או יותר, חלה חובה להציב מכשיר החייאה דפיברילטור.

כדי להבין מדוע הוחלט על חוק להצבת מכשירי דפיברילטור במקומות ציבוריים ובבתי ספר חשוב להבין כי באירועי דום לב לזמן יש תפקיד מרכזי וקריטי. למעשה, מהרגע בו אדם מתמוטט בגלל דום לב יש חמש דקות בהן ניתן להציל את חייו, כל עוד יש מכשיר החייאה בסביבה או גורם רפואי המסוגל לבצע החייאה. כל שנייה קריטית במצבי חירום של דום לב, כאשר הלב מפסיק לפעום הדם לא זורם לכן אין אספקת דם למוח. אם תוך דקות ספורות לא מצליחים לייצב את קצב פעימות לבו של החולה, קרוב לוודא שהוא ימות.

באירועי דום לב כל דקה שעוברת בלי עיסוי ללב והשבת קצב הלב למצב תקין באמצעות מכשיר החייאה, מגדיל את הסיכון לנזק מוחי ולנזק לשריר הלב, וסיכויי ההישרדות קטנים ב-7% עד 10% כל דקה.

אם יש מכשיר דפיברילטור בהישג יד הסטטיסטיקה מוכיחה כי למעלה מ-90% מהחולים יינצלו, זו הסיבה מדוע מומלץ לאנשים בקבוצת הסיכון לדום לב לרכוש מכשיר ביתי.

כדאי לכם להתייחס לנתונים הבאים: איגוד הלב האמריקאי פרסם בשנת 2015 נתונים אודות מקרים של דום לב בארצות הברית שקרו מחוץ לבתי החולים. בשנת 2015 אירוע למעלה מ-350,000 מקרים של דום לב מחוץ לבית החולים, ביניהם כ-7,000 ילדים ובני נוער. בישראל הסטטיסטיקה מגלה כי מדי שנה כ-8,200 איש לוקים בדום לב, מתוכם 2.5% הם ילדים ובני נוער.

סיפורי הצלחה

כאמור, ישראלים רבים וגם לא מעט תיירים שביקרו בישראל, חייבים את חייהם למכשיר דפיברילטור. בתחילת שנת 2018 החליטו בכירי מפעל חברת טירת צבי לרכוש מכשיר החייאה חשמלי למרות שבמפעל עובדים רק כ-250 עובדים. כחודש לאחר הצבת המכשיר התמוטט אחד העובדים בקו הייצור, צוות למתן עזרה ראשונה במפעל מיהר למקום עם מכשיר החייאה חשמלי דפיברילטור והטיפול המהיר בעזרת המכשיר הציל את חייו של העובד.

מורה בבית ספר תיכון ברנקו וייס שבבית שמש, בחודש החמישי להריונה, ניצלה בגלל תושייתם של שני נערים הלומדים בתיכון, לאחר שהם מצאו אותה שרועה בכניסה לבית הספר. המורה התמוטטה בגלל דום לב, אך הנערים מיהרו לבצע בה החייאה על ידי מכשיר דפיברילטור המותקן במקום, הם ביצעו עיסויים ללב וסיפקו שוקים חשמליים באמצעות המכשיר עד הגעת כוחות ההצלה למקום.

לסיכום, הרבה אנשים חייבים את חייהם ובריאותם למכשירי הדפיברילטור. גם אתם יכולים לרכוש מכשיר לבית, לעסק או למקום ציבורי דרך חברת אריאל מדיק. החברה מציעה מגוון דגמים של מכשירי דפיברילטור עם ממשק וחיווי קולי בעברית, במחירים נוחים ומשתלמים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here