מחקרים קליניים ככלי לטיפול במחלת הסכרת

0
632
מחקרים קליניים ככלי לטיפול במחלת הסכרת
קרדיט freepik

בישראל, ישנם למעלה מ-400 אלף חולי סוכרת, כשהרוב המכריע חולה סוכרת סוג 2. לצד עובדה זו, עולם הרפואה מחפש בכל זמן דרכים לטפל במחלה על כל צורותיה, או לפחות לסייע לחולים ללמוד לחיות איתה באופן שלם, נכון ויעיל יותר. הדרך לעשות זאת, היא כמובן באמצעות ניסויים קליניים שהם חלק בלתי נפרד מתהליך התפתחות הרפואה בכל העולם.

סוכרת – איך ניסויים קליניים מסייעים לטיפול בה?

כיום, קיימים מגוון טיפולי סוכרת המיועדים בחלקם לסוכרת מסוג 2, לסוכרת סוג 1 ושאר שלבי המחלה. העניין הוא, שלא ניתן היה לעלות על הקיום שלהם מבלי לבדוק אותם על נסיינים. זהו בעצם המפתח לקשר של הניסויים הקליניים לטיפול בסוכרת, כשבנוסף על כך ישנם עוד כמה יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם:

  • תחת מעקב – חשוב לציין שכל הפתרונות הללו כבר נבדקים כיום במסגרת מחקרים קליניים במרכזים רפואיים מוכרים בארץ. המשמעות היא שכל התהליך מתקיים תחת מעקב רפואי שוטף של מיטב המומחים בישראל. אתם לא לבד, יש לכם גב המורכב מאנשי מקצוע מהמעולים בתחום, שעומדים לרשותכם לכל נושא ועניין.
  • ללא תשלום – הטיפולים בסוכרת יקרים בדרך כלל. לעומת זאת, הניסויים הקליניים מציעים למטופלים גישה לטיפולים חדשניים ללא כל תשלום! כלומר, תהנו גם מסביבה רפואית מתקדמת, ממעקב רפואי צמוד, והזדמנות לשפר את איכות חיים בלי לרוקן את הארנק.
  • התאמה לכל מטופל – אי אפשר סתם כך לקחת חלק בניסויים קליניים, יש להתאים את הניסוי למטופל; למצבו הבריאותי, למינו, גילו, המחלה ממנה הוא סובל ועוד. ישנן חברות העוסקות בהתאמת ניסויים קליניים פעילים שיכולים לסייע ולשפר את הטיפול במחלות שונות, לאחר בדיקה מקיפה של המטופל, מענה על שאלונים ועוד. במידה ונמצא ניסוי מתאים, צוות החברה מקשר בין המטופל ובין צוות החוקרים באותו ניסוי. בנוסף, מובן שלא תיגשו לכך מבלי להבין במה כרוכה ההשתתפות באותו מחקר, מהם היתרונות והחסרונות שלו, ועוד.

מי קבע שזו דרך חיים?

ישנם לא מעט קולות שטוענים כי סוכרת היא בסך הכל דרך חיים שדורשת מהאדם לשנות הרגלים בכדי ליצור לעצמו דרך חיים שנחשבת בריאה יותר. אתם יודעים, בלי יותר מידי פחמימות וסוכר ועם לא מעט ספורט. נשמע נהדר, אבל מה לגבי האפשרות להשתחרר מידי פעם? לנהל אורח חיים תקין מבלי לחשוב יותר מידי על זה שצריך להזריק אינסולין פעם בכמה שעות? איך הופכים את החיים עם סוכרת לפשוטים יותר?

בדיוק כאן נכנסים הניסויים הקליניים לתמונה, וכדי לאפשר לחולי סוכרת מכל הסוגים לשפר את איכות חייהם, יש לתת יד בניסויים הללו ולסייע לרפואה המתקדמת לקחת כמה צעדים נוספים קדימה, אל עתיד קל ופשוט יותר והכי חשוב – מאוזן יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here