נשיא המדינה ורעייתו ביקרו במרכז הרפואי הרצוג

0
458
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו הבוקר, יום שני, ד' באב, 1 באוגוסט, במרכז הרפואי הרצוג בירושלים. את הביקור ליוו מנכ"ל המרכז ד"ר יעקב חביב, נגיד בית החולים ד"ר יחזקאל קן ויו"ר ההנהלה שמאי קינן.

בתחילת הביקור שוחחו הנשיא ורעייתו עם בוגרות ובוגרי הפרויקט "סייעות לאחות", פרויקט מיוחד בו בני העדה האתיופית עוברים הכשרה לתעסוקה כסייעים וסייעות לאחות. נכון להיום משולבים כ-90 סייעים העובדים כיום במרכז הרפואי הרצוג.

אחת מבוגרות הפרויקט שיתפה מחוויותיה: ״עליתי לארץ בשנת 1999. כשהתחלתי לעבוד, פחדתי מאוד. אף פעם לא הייתי בבית חולים וחששתי מכך, אבל הצוות דאג להסביר לנו הכל על התהליך, והעניקו לנו ליווי צמוד. התמדתי בעבודה ברצינות ובאהבה גדולה. אני עובדת בבית החולים ״הרצוג״ כבר 11 שנים ואני כל כך שמחה לקום כל בוקר ולסייע למטופלים״.

הנשיא השיב לה ואמר: "זו משימה קדושה, צריך לבוא למקצוע הזה מאהבת אדם."

הנשיא הוסיף ואמר:" סבתא שלי שרה הרצוג, הייתה אישה צדיקה וגדולה מאוד, היא כל הזמן טיפלה בנזקקים. אני חושב שאם הרבנית הרצוג הייתה מגיעה לכאן היא הייתה מתרגשת מאוד. אני ממש מתרגש. אני חושב שזו הצוואה של סבתי מתקיימת מול העיניים שלנו. תודה לכם צוות בית החולים, אתם עושים עבודת קודש. אבל במיוחד לכם, הסייעים והסייעות. אתם מקור לגאווה כולכם, אתם עושים מלאכת קודש!"

לאחר מכן, ביקרו במכון השיקום של המרכז הרפואי. במכון, הוצגו לנשיא ורעייתו מכשירים חדשניים וייחודיים למרכז, אשר משמשים את לצורך שיקום החולים ולמחקרים.

את הביקור חתמו הנשיא ורעייתו בחתימה בספר הזהב של המרכז על רקע תמונתה של הרבנית שרה הרצוג ז"ל, סבתו של נשיא המדינה, ממייסדי בית החולים.

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here