קריאה לתושבי המשולש: בואו לקטוע את שרשרת ההדבקה בתוך 15 דקות עם בדיקות מהירות ללא תשלום

0
1302
צילום: סופיה ישראל - בדיקות מיידיות

קריאה לתושבי המשולש: בואו לקטוע את שרשרת ההדבקה בתוך 15 דקות עם בדיקות מהירות ללא תשלום

המאבק בנגיף הקורונה בחברה הערבית תופס תאוצה, כ – 1,000 תושבים נבדקו עד כה בתחנת הבדיקות המהירות שנפתחה השבוע בעיר טייבה באמצעות הטכנולוגיה של סופיהלצד המשך החיסונים לתושבים.

המהלך מתבצע במטרה להוריד את מקדם ההדבקה המדאיג ולשנות את דירוג העיר מאדום לירוק.  מנתוני משרד הבריאות עולה כי בעוד מקדם ההדבקה במגזר הכללי עומד על 0.84 ובחברה החרדית כבר ירד ל – 0.72, בחברה הערבית הוא טיפס ל – 1.01.

הבדיקה המהירה מתבצעת ללא תשלום ומזהה בתוך 15 דקות את נגיף הקורונה וגם את הזנים החדשים, המוטציה הבריטית, הווריאנט מדרום אפריקה וברזיל.

הציבור מוזמן להגיע ללא תור או הפניה, בכל יום בין 10:00 בבוקר עד 20:00 בערב על מנת לסייע באופן אקטיבי, לקטוע את שרשרת ההדבקה. ניתן להגיע ולהיבדק בחינם בטייבה, מכל עיר מגורים באזור המשולש והסביבה, במיוחד למי שטרם הספיק להתחסן או למי שקיבל רק מנת חיסון אחת.

הבדיקות מתבצעות ביוזמת, מפקדת אלון של פיקוד העורף ועיריית טייבה באמצעות הטכנולוגיה הניידת של סופיה, אשר הותקנה בעיר על בסיס המלאי של 300 המכשירים שמשרד הבריאות כבר רכש מתאגיד קווידל (Quidel) האמריקאי עוד בעיצומו של משבר הקורונה, טרם החיסונים.

כל מכשיר נייד יכול לבצע כ – 100 בדיקות בשעה ואלפי בדיקות ביממה ועתה נשקלת האפשרות שהמודל של בדיקות מהירות יועתק לערים אדומות נוספות לצד המשך מבצע החיסונים.

סופיה (Sofia) היא בדיקת הקורונה הנפוצה בישראל שעלותה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה. על פי תוצאות התיקוף של משרד הבריאות הדיוק של סופיה עומד על 84% על כל הנבדקים, 95% על בעלי תסמינים, 72% ללא תסמינים. על פי אישור ה  – FDA האמינות אף יותר גבוהה ועומדת על 96.7% רגישות וכן 100% ספציפיות.

עיקר השימוש במכשירים הוותיקים בארץ, נעשה בבתי אבות, דיור מוגן, במשטרה, בשירות בתי הסוהר, בחדרי מיון ובקופות החולים, שם בוצעו מאות אלפי בדיקות סופיה מהירות.

הטכנולוגיה גם פעלה ביעילות באיים הירוקים באילת ובים המלח באמצעות מסלול מהיר שנבנה על ידי קבוצת רימיפארם נציגת קווידל בישראל, אשר הפכו לפרוטוקול בשימוש משרד הבריאות.

בנוסף למערכת הבריאות הציבורית, גם חברות הייטק ומפעלים כבר הצטיידו באופן פרטי בטכנולוגיה המתקדמת של סופיה במטרה למנוע אובדן ימי עבודה, לצד ההתחסנות.

ובתוך כך נודע כי בסופיה ישראל כבר החלו בהיערכות להקמת מתחמים אזוריים לבידוק מיידי לתמיכה בתוכנית התו הירוק במטרה להנגיש בדיקות אמינות מאושרות FDA עם תשובה מיידית בעיקר לאנשים שלא התחסנו, מסיבות רפואיות ולבני נוער. מכשיר הבדיקה המתקדם של סופיה, פועל כמו סמארטפון עם מסך מגע וקורא ברקוד ויסנכרן את התוצאה ישירות לאפליקציה של התו הירוק, עם שלוש רמות בקרה למניעת זיופים.

החברה מפעילה קו טלפוני למידע מוסדי מקצועי על שילוב בין חיסונים לבדיקות מהירות שמספרו: 03-6483635

בסופיה ישראל מדגישים: "בדיקת קורונה מיידית היא לא תחליף לחיסון, עדיף להתחסן!"

צילום: סופיה ישראל – בדיקות מיידיות
צילום: סופיה ישראל – בדיקות מיידיות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here