בריטניה תעיר את חיי הלילה עם חיסונים ובדיקות מהירות גם בישראל יתבצעו בדיקות סופיה מהירות במסגרת התו ירוק, בעיקר לבני נוער

0
1013
בדיקות מיידיות ומתחמי בידוק מהיר | צילום - סופיה ישראל

מבצע החיסונים של בריטניה מתקדם באופן מואץ והממלכה המאוחדת זכתה להיות במקום השלישי אחרי ישראל ואיחוד האמירויות בקצב ההתחסנות המהיר ביותר. בממשלה הבריטית כבר החלו בחזרה לשיגרה והכריזו על כוונה לפתוח מחדש מועדוני לילה ובתי הקולנוע בעזרת בדיקות מהירות לצד המשך החיסונים. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר השבוע במסיבת עיתונאים כי: "בדיקות מהירות בשילוב עם חיסונים יוכלו להצעיד את הדרך קדימה לפתיחת מועדוני הלילה ומקומות הבילוי. כך נוכל לאפשר גישה למקומות שבהם הכי קשה לשמור על כללי הריחוק החברתי."

 

צילום: סופיה ישראל בדיקות מיידיות

גם בישראל נערכות בדיקות מהירות לצד מבצע החיסונים, אומנם עוד לא פותחים את חיי הלילה אך הבדיקות המיידיות כבר צברו ותק בארץ. עיקר השימוש הוא בטכנולוגיה של סופיה אשר פעלה כבר לפני הגעת החיסונים בבתי אבות, דיור מוגן, פיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר, בחדרי מיון ובקופות החולים. במקומות אלו בוצעו מאות אלפי בדיקות מהירות עם תוצאה מיידית תוך 15 דקות הודות לכ-300 מכשירים מתקדמים שרכש משרד הבריאות. הטכנולוגיה החדשנית פועלת בהצלחה גם באיים הירוקים באילת ובים המלח באמצעות מסלול מהיר שנבנה על ידי מהנדסי סופיה ישראל מקבוצת רימיפארם אשר הפכו לפרוטוקול בשימוש משרד הבריאות.

 

בנוסף גם חברות הייטק, מפעלי ייצור ועסקים כבר הצטיידו ביוזמתם במכשיר הנייד של סופיה המאפשר לבדוק כ-100 איש בשעה ללא תלות במעבדה. בעזרת הטכנולוגיה הם מנהלים שיגרה זהירה למניעת אובדן ימי עבודה, לצד ההתחסנות.

בדיקת קורונה מהירה | התמונה באדיבות סופיה ישראל

בימים אלו לרגל פתיחת המשק, החלו הכנות להקמת מתחמים בערים וברשויות מקומיות לבצוע בדיקות סופיה מיידיות בעיקר לבני נוער לתמיכה בתוכנית התו הירוק (הדרכון הירוק) לקראת כניסה לחדרי כושר, אירועי תרבות וספורט, תערוכות, בתי כנסת, בתי מלון ובריכות שחייה בפעימה הראשונה. גם למסעדות בהזמנה מראש, גני אירועים, חתונות, אטרקציות וכנסים בפעימה השנייה. הבדיקות המיידית עם תוצאה תוך 15 דקות מיועדות בעיקר למי שלא התחסן, מסיבות רפואיות ובני נוער מתחת לגיל 16 ללא תלות במעבדה. התו הירוק יונגש באפליקציה וישמש כאישור מעבר למתחסנים, מחלימים, נבדקי PCR ובדיקות מהירות. מכשיר הבדיקה המתקדם של סופיה הפועל כמו סמארטפון עם מסך מגע וקורא ברקוד מובנה, יסנכרן את התוצאה ישירות לאפליקציה.

סופיה היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם והוותיקה בישראל, הפועלת באישור ה – FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות. הבדיקה פותחה על ידי חברת קווידל (Quidel) האמריקאית ועלותה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה. על פי התיקוף של משרד הבריאות הדיוק של סופיה עומד על 84% על כל הנבדקים, 95% על בעלי תסמינים, 72% ללא תסמינים. על פי אישור ה FDA – הדיוק אף יותר גבוה יותר ועומד על 96.7% רגישות וכן 100% ספציפיות. הבדיקה מזהה את נגיף הקורונה וגם את המוטציה הבריטית, הווריאנט מברזיל, מדרום אפריקה, מלוס אנג'לס והמוטציה הצפויה בארץ על פי תחזית אמ"ן. קווידל מיוצגת בישראל על ידי קבוצת רימיפארם, אשר מפעילה קו טלפוני למידע מקצועי עבור עיריות, מוסדות ומקומות עבודה שמספרו: 03-6483635

 

בסופיה ישראל מדגישים: "בדיקת קורונה מיידית היא לא תחליף לחיסון, עדיף להתחסן!"

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here