האגודה למלחמה בסרטן מגיבה בחריפות להחזרת פינות העישון לנתב"ג

0
198
קרדיט: האגודה למלחמה בסרטן

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר בתגובה: "מדובר ברעיון הרסני, שיחזיר את החברה הישראלית לשנות החמישים, של עישון בספסל האחורי של האוטובוס או אזור עישון במטוסים שהוכחו כגורמים למחלות לב וסרטן. אנחנו יותר חכמים היום ושואפים לגדל פה דור של ילדים נקיים מעישון פסיבי ואקטיבי. לא למדנו כלום בעשורים האחרונים? בעוד כל מדינות העולם צועדות קדימה בחקיקה למניעת עישון ושדות התעופה המתקדמים, מרחיקים את תאי העישון, ישראל עושה צעד אחורה… וחברות הטבק והניקוטין מתפרנסות על חשבון המתמכרים החדשים."

מחקרים מדעיים הוכיחו שגם במרחק של מעל 9 מטר מאדם מעשן, או במקרה הזה מפינת עישון כולל הימצאות באוויר הפתוח, האדם שאינו מעשן נחשף לעישון וניתן יהיה למצוא בדמו חומרים מסוכנים.

מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי שיעור התחלואה מסרטן הריאה וממחלות לב בקרב אנשים שאינם מעשנים החיים עם בני זוג מעשנים, גבוה בכ-25% מאנשים שבני זוגם אינם מעשנים.

מחקר שנערך ביפן אף הראה כי חשיפה של 30 דקות בלבד לעישון פסיבי גרמה לעלייה משמעותית בסיכון ללקות בהתקף לב. הסיכון לאירוע מוחי עולה ב30%-20%. בנוסף, עישון כפוי ופסיבי בקרב הסובלים מאסתמה עלול לעורר התקף. בטווח הקצר, העישון הכפוי גורם לגירוי בעיניים, לכאב ראש, לבחילה ולסחרחורת. עישון כפוי מסוכן יותר לחולי סרטן ועלול להאיץ צמיחה של גידולים סרטניים על ידי זירוז יצירת כלי דם חדשים בגידול.

ידוע כי תאי העישון אינם אטומים לגמרי והעשן שידלוף לחלל האוויר של אולמות השדה הוא סכנה ממשית לכלל הנוסעים העוברים בנתב"ג, לרבות ילדים. באחריות רשות שדות התעופה לשמור על בריאותם של הנוסעים לרבות הילדים שביניהם, ולא להפוך אותם לשבויים אשר נאלצים לנשום אויר מזוהם, רעיל ומסרטן.
יש לגנוז את הרעיון ההרסני ויפה שעה אחת קודם".

האגודה למלחמה בסרטן היא ארגון ללא כוונות רווח וכל שירותיה ניתנים לחולים ולבריאים ללא תשלום, הודות לתרומות הציבור בלבד מאז הקמתה בשנת 1952. האגודה פועלת בכל הדרכים לקידום המחקר, דרכי המניעה, האבחון המוקדם ולשיפור דרכי הטיפול והשיקום של חולים ומחלימים. באגודה פועלים כ-3,500 מתנדבים הפרוסים בכ-70 סניפים ברחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן בקהילה המקומית.

לאחרונה התמנה פרופ' משה מיטלמן ליו"ר האגודה למלחמה בסרטן בהתנדבות. לצדו בתפקיד סגן יו"ר אגודה ממשיך לכהן מר ליאון רקנאטי העושה זאת בהתנדבות מאז 1988. בשנה האחרונה הצטרפו לוועד המנהל של האגודה למלחמה בסרטן גם פרופ' עידו וולף, פרופ' ברוך ברנר ופרופ' סיגל טל. כל חברי הוועד המנהל וחברי ועדות המומחים המייעצות של האגודה למלחמה בסרטן פועלים בהתנדבות, מאז הקמתה בשנת 1952. כך גם פרופ' אהרון צ'חנובר, זוכה פרס נובל לכימיה לשנת 2004 המכהן בהתנדבות בתפקיד נשיא הכבוד של האגודה למלחמה בסרטן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here