היתרונות בשיפור האסתטיקה באזור הפנים בעזרת ציפוי לשיניים

0
188
קרדיט: Pixabay

הפנים הן המרכיב המרכזי בכרטיס הביקור שלנו. בהתאם כשאנחנו מבקשים להיראות אסתטיים במיוחד, כדאי להשקיע בפנים. במיוחד חשוב אזור הפה, ובכתבה זו תמצאו פירוט של היתרונות של ציפוי לשיניים ומידע לגבי אופן ביצוע הפעולה.

לדבר בלי חשש ולצחוק מכל הלב

שיניים לבנות, ישרות ואחידות מאפשרות לנו לצחוק בפה פתוח, ללא מבוכה. כשהשיניים מתאפיינות באסתטיות מקסימלית, אנחנו יכולים גם לדבר בלי חשש שמא המבטים שבאופן טבעי נמשכים אלינו יזהו פגמים בשיניים.

בהתאם, כשיש פגם – כתמים שנוצרו עם השנים, סדק או מראה שמתאפיין בחוסר אחידות – חשוב למצוא לכך מענה. הפתרון הנכון הוא ציפוי, וליתר דיוק ציפוי חרסינה שמתקן את כל הפגמים הנ"ל ועשוי לספק מענה מוצלח גם למרווחים בין השיניים.

עמידות לעשרות שנים

ציפוי חרסינה איכותי מתאפיין בעמידות גבוהה מאוד. כמה עמיד הציפוי הזה? ב-90-95% מהמקרים הוא נשמר היטב גם 30 שנים. לאורך כל התקופה הזו עלה החרסינה הדקיק צמוד לשן, לא נוצרים בו סדקים והגוון שלו לא משתנה – ובהתאם המראה המחמיא שמתקבל אחרי הטיפול ימשיך למשוך אליכם מבטים גם בעתיד הקרוב וגם בעתיד הרחוק.

מראה טבעי במיוחד

המונח המקצועי המקובל לציפויי חרסינה לשיניים הוא למינייט. ציפויי למינייט מתאפיינים בעובי מינימלי, לרוב בין 0.2 לבין 0.5 מילימטר. בזכות היותם דקים כל כך, התוצאה של הציפוי מרגישה ונראית טבעית, ולכן גם אסתטית להפליא. בנוסף חומר גלם זה משמר את המראה הבוהק של השיניים, וגם לתכונה זו יש כמובן חלק בהצלחת הטיפול.

באילו מקרים לא ניתן לצפות שיניים בחרסינה?

ציפויי חרסינה לשיניים הם כאמור מוצר בעל חוסן רב, אבל אצל אנשים שמתאפיינים בחריקת שיניים הם עלולים להיסדק ולהישבר. בנוסף נדרשת בריאות פה כללית תקינה, ולכן למי שסובלים ממחלת חניכיים או עששת ההמלצה היא קודם כל לעבור טיפול מתאים ורק לאחר מכן לסמן V גם על הפן האסתטי.

מה כולל התהליך?

בשלב הראשון תתבצע סריקה של חלל הפה. הממצאים מאפשרים לגלף ציפויים בהתאמה מושלמת לכל שן. במקביל להכנת ציפויי החרסינה לשיניים, רופא השיניים מכין את הפה לפעולה: כדי לפנות מקום לציפוי, יש צורך להסיר שכבה מהחלק הקדמי של כל שן שעליה יולבש ציפוי. השיוף הוא בהתאם לעובי ציפויי החרסינה, ומאחר שהם דקים מאוד, ההסרה תהיה מינימלית ואין סכנה לנזק לשיניים.

לאחר השיוף מולבשת על השן גרסה זמנית של הציפוי, כדי לאפשר לרקמות באזור להתחיל להסתגל לשינוי. במפגש השני אצל רופא השיניים הוא מחליף את הציפוי הזמני בקבוע, ומייצר קישור כימי שמקבע את הציפוי לשן והופך אותם ליחידה אחת.

סיבוכים אפשריים אחרי ציפוי שיניים בחרסינה

הרכבת ציפוי חרסינה על שן היא פעולה בטוחה, בתנאי כמובן שהיא מתבצעת ע"י רופא מוסמך ומנוסה. בחלק מהמקרים עשויה להיווצר רגישות מסוימת לחום ולקור, אבל היא נעלמת מעצמה תוך מספר ימים. חשוב מאוד לבצע תיאום ציפיות מדויק, כדי להבטיח מקסימום נחת בעקבות השינוי המשמעותי לטובה.

למידע נוסף, צפו בכל סוגי ציפויי חרסינה לשיניים באתר של ד"ר ממריב – בדרך להחלטה הנכונה ביותר עבורכם.