שירות חדש לחולי סוכרת במרפאת כללית עפולה עילית

0
121
צילום: דוברות כללית

סוכרת היא מחלה כרונית שכיחה ובישראל כמו בעולם היא נמצאת במגמת עלייה עקבית. סוכרת היא סיבת המוות הרביעית בישראל, והיא גורמת להתקפי לב, אי ספיקת כליות ולנמק ברגליים. ישנה ההערכה כי כ-50% מקטיעות הגפיים התחתונות קשורות בסוכרת.

סוכר הוא אחד המקורות החשובים ביותר של אנרגיה עבור הגוף. סוכר הופך לרעל אם ריכוזו בדם עולה על הכמות הפיזיולוגית המותרת. בגוף האדם קיימת בלוטת הלבלב, המכילה סוגים שונים של תאים שתפקידם להפריש הורמונים האחראים על ויסות רמת הסוכר.

"האינסולין הוא הורמון המופרש מהלבלב ישירות לזרם הדם, הוא אחראי לספיחה של הסוכר מהדם אל תוך התאים. כמות האינסולין המופרש מהלבלב תלויה בכמות הסוכר שנכנס לגוף, כמו גם במשקל. אם משקל הגוף הוא גבוה, וכמות הסוכר הנספגת היא גדולה, התאים מתחילים לעבוד בקצב מואץ בכדי להפריש כמויות מספיקה של אינסולין. לאחר תקופה מסוימת ועם רקע גנטי של סוכרת תאי ביטא בפנקריאס מתחילים להתעייף ולהיחלש, קיים מחסור יחסי בכמות האינסולין הנדרשת דבר המוביל לעלייה ברמת הסוכר בדם. רמות גבוהות של סוכר בדם נחשבות לרעילות ומזיקות, והתוצאה היא היחלשות עוד היחלשות של הלבלב, ירידה בכמות האינסולין ועלייה ברמת הסוכר בדם" מסביר ד"ר ח'אלד ח'אמיסי, יועץ סוכרת במינהלת העמקים.

סימני הסוכרת, מתבטאים בעיקר בהשתנה מרובה, צימאון וירידה במשקל.

לדברי סוהייר טרביה, אחות קלינית מומחית בסוכרת סיבוכי סוכרת אינם גזרת גורל. "איזון הסוכרת, טיפול עצמי על ידי המטופל ומשפחתו, מעקב רב- מקצועי וטיפול מוקדם בעת הופעת כיב מקטינות את שיעור הסיבוכים והקטיעות. הטיפול במרפאה הקרובה ישפר את איכות החיים יפחית את שיעור הסיבוכים ואף ימנע נכות בעקבות קטיעה. אנחנו מטפלים באלפי חולי סוכרת עם רגל סוכרתית על ידי שימוש מושכל באנטיביוטיקה, תחבושות הטרייה ומתבצע רצף טיפולי נכון.

"שמנו לנו בכללית מחוז צפון מטרה לשנות בצורה מושכלת את אורח החיים של מטופלינו בתחום הסוכרת. שינוי זה מותאם חברתית ותרבותית לאוכלוסייה ויעשה תוך הבנה מעמיקה בהרגלי האכילה והמנהגים התרבותיים של האוכלוסייה" מסכם ד"ר אלון גרוזמן, מנהל מרפאת עפולה עילית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here