זכאות חדשה לילדים בכללית החל מה-1 ליולי

0
159
קרדיט: אופטיקנה

ילדים מגיל לידה ועד ליום הולדת 8 זכאים למימון משקפי ראייה במסגרת סל הבריאות הציבורי. ילדי כללית בקבוצת גיל זו יוכלו להצטייד במשקפי ראיה הכוללים עדשות אופטיות ומסגרת בהשתתפות עצמית של 10.90 ₪ בלבד, ולמשקפי ראיה עם עדשות מיוחדות ההשתתפות העצמית תנוע בין 29.90-39.90 ₪*. הזכאות החדשה נכנסת לתוקפה הודות להחלטת וועדת הסל להכליל מימון משקפי ראיה לילדים עד גיל 8 במסלול הציבורי**.

לקוחות כללית יוכלו להתאים את משקפי הראיה ברשת אופטיקנה, שנבחרה כספק של כללית, ולה פריסת סניפים רחבה בארץ.

בילדות מערכת הראיה נמצאת בתהליך התפתחות וישנה חשיבות לבצע בדיקות עיניים ובדיקות ראייה תקופתיות מתוכננות כדי לגלות בשלב מוקדם ככל האפשר מחלות וליקויים שעלולים לפגוע בהתפתחות התקינה של מערכת הראייה. ליקויי ראייה שלא טופלו בילדות עלולים לפגום בהתפתחותה התקינה, שלא תמיד ניתן לתקן אותם בגיל מאוחר יותר. בנוסף, ליקוי הראיה יכול להשפיע על התפקוד של הילד/ה במהלך לימודיו ועל התפתחותו. חשוב לבצע בדיקות ראייה תקופתיות מתוכננות ובכל מקרה של חשד לקושי בראיה מומלץ להגיע לבדיקת עיניים ייעודית.

תהליך ההתאמה יחל בבדיקת ראיה מקדימה אצל רופא עיניים. עם המלצת הרופא על משקפי ראיה תונפק הפניה לאופטומטריסט לצורך התאמת משקפי ראיה. עם טופס ההתחייבות שמקבלים במרפאה פונים לאחד מסניפי אופטיקנה, כאן אופטומטריסט מוסמך יבצע בדיקה להתאמת המשקפיים כולל התאמת סוג העדשות והמסגרת. ניתן לבחור מסגרת מתוך מגוון מסגרות במגוון צבעי ודגמים המחולקות לפי מידות ורמות גיל. הקולקציה משלבת גם מבחר דגמים טרנדים ואופנתיים מקולקציית מיני-מי.

"כללית ממשיכה להיות המובילה בארץ, שואפת לחלוציות, הצטיינות והתחדשות מתמדת. אני מאמין כי עלינו לתת את השירות הרפואי הטוב ביותר למטופלים שלנו. אנחנו פועלים כל העת להרחיב את השירותים הרפואיים ולשפר את הזמינות עבור ציבור מטופלינו, תוך שאיפה למצוינות ואיכות רפואית" סיכם ד"ר מרדכי דיין, מנהל כללית מחוז צפון.

טיפים:
– הצורך במשקפיים בקרב ילדים נובע לרוב לתיקון ראיה ושיפור הראיה כגון פזילה ועין עצלה ולכן חשוב שהמשקפיים יכסו את כל חלל העין באופן מירבי כדי לספק הגנה מלאה לעין וטיפול יעיל בסיבה להרכבת המשקפיים.
– מומלץ שהמסגרת תהיה במידה הנכונה והמתאימה לתווי הפנים ולשים לב שהגשר של המשקפיים מותאם לאף; המוט מסתיים בסוף האוזן של הילד/ה; העדשה מכסה את כל חלל העין.
– נוחות וקלות לשימוש: ידיות גמישות וחזקות עם מסגרת המתאימה לילד.ה.
– עמידות ואיכות: לבחור משקפים שמתאימות לפעילויות יומיומיות של הילד.ה ומיוצרות מחומרים איכותיים ועמידים שמחזיקים לאורך זמן.

*עלויות: משקפיים רגילים – 10.90 ₪; קוצר ראיה או אסטגמטיזם של SPH-7 וחמור מכך – 29.90 ₪; רוחק ראיה או אסטיגמטיזם של SPH+5 וחמור מכך – 39.90 ₪. הזכאות היא לזוג אחד של משקפיים (מסגרת ועדשות), אחת לכל שנה קלנדרית.

**הזכאות החדשה לילדים עד גיל 8 מחליפה הזכאות שהייתה קיימת ללקוחות כללית פלטינום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here