טיפול בהלומי קרב

0
1649
Credit: Pixabay.com

הלומי קרב הם מי שסובלים מפוסט-טראומה שנים רבות לאחר התרחשות האירוע המלחמתי. הלומי קרב הם מי שאורח חיים בהווה נפגע כתוצאה מקרבות, מלחמות ותרגילים מבצעיים שקרו בעבר, לרוב בעת שירותם הצבאי או במהלך שירות המילואים. ההערכות מדברות על מעל 10 אחוזים מהלוחמים שחווים מצוקה ותסמיני פוסט טראומה שנים רבות לאחר הסיטואציה עצמה. כך למשל יש מי שיכולים לפתע להריח ריח של שריפה שלא קיים במציאות, לשמוע רעשי ירי מדומיינים, או להיכנס לעמדת לחימה מבחינה גופנית במהלך יום שגרתי רגיל. אנשים כאלו לעתים נמנעים מביצוע של פעולות מסוימות או ממפגש עם אנשים או עם חבריהם הטובים מהעבר, משום שדברים מסוג זה מכניסים אותם למצב פוסט טראומתי בן רגע. ניתן לטפל בהלומי קרב במסגרת של תכנית טיפולית לטיפול בפוסט טראומה, ולהגיע להישגים נאים מאוד.

מה כולל הטיפול בהלומי קרב?

חשיבות טיפול בהלומי קרב היא ללא ספק ראשונה במעלה, וחשוב מאוד לשלב במסגרת טיפולית מקצועית את מי שהם הלומי קרב. יש רבים אשר אינם מקבלים טיפול, והם סובלים מקשיי יום יום מבחינה חברתית, מצבם הנפשי מידרדר והם לא מצליחים להתקדם בחייהם בצורה תקינה במישורים אישיים חברתיים, ומקצועיים. טיפול עבור הלומי קרב יכול לכלול למשל טיפול יום פסיכיאטרי, טיפול בטכניקה קוגניטיבית מבוססת התנהגות, טיפול בשיטת החשיפה הממושכת ועוד טכניקות.

כיצד פונים לטיפול

ניתן לפנות למרכז טיפול פרטי כמו הוסטל תל אביב לקבלת תכנית טיפול אישית, תחת ליווי, פיקוח ומעקבים – עד לשיפור במצבו של המטופל. תכנית הטיפול מונחית על ידי מטפל ראשי פסיכיאטר ובליווי שוטף ואינטנסיבי של הצוות הטיפולי המיומן הכולל עובדים סוציאליים, מטפלים, מדריכים, ואנשי קהילה.

מקום הטיפול

טיפול בהלומי קרב מתקיים במסגרת ביתית שכוללת פגישות בקליניקה ובמרכז הטיפול הפרטי, ובמקרים מסוימים התוכנית גם תכלול לינה ואשפוז קצובים במקום הטיפול – על מנת לקדם את המטופל ולסייע לו למצות את הכלים ואת הנוכחות הקרובה של הצוות אליו. גם טיפול יום פסיכיאטרי הוא מסגרת טיפולית שמתאימה להלומי הקרב, כאשר האבחון שמתקיים טרם בניית תכנית הטיפול הוא שלב הבסיס במסגרת טיפול בהלומי קרב.

מטרת העל של טיפול בהלומי קרב היא להפחית ולהביא לביטול כולל של תסמיני הלום הקרב. יש מקרים בהם הפחתה משמעותית בתסמינים תסייע מאוד למטופל על מנת לחזור לשגרת חייו, תוך פיקוח וטיפולים שבועיים – בכדי לשמר את הישגי הטיפול אליהם הגיע המטופל. "רוח ים", בית מאזן והצוות הייחודי שלו, מטפלים בהלומי הקרב עד לתוצאות המיטביות למטופל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here