טיפול חדשני לסובלים מבריחת שתן – BTL EMSella

0
2039
טיפול חדשני לסובלים מבריחת שתן - BTL EMSella
מקור pixabay

בזמן לידה ולאחריה, גוף האישה משתנה לחלוטין. יש דברים שידוע שיקרו ואחרים שלא מצפים להם, אחד מהם, הוא הרגע בו אנחנו מבינות שהשליטה על שרירי רצפת האגן הולכת ופוחתת. זה קורה בהתקף הצחוק הראשון, בהתעטשות רנדומלית או סתם ככה באמצע היום. בריחת שתן היא אחת התופעות השכיחות ביותר לאחר לידה, אבל זה ממש לא אומר שאין דרך לטפל בה. 

אין ספק, לא מדובר בתופעה שנעים לדבר עליה, אבל כמו כל חלק אחר בגופנו גם רצפת האגן עוברת שינוי ולרוב בעקבות לידה, וגיל המעבר. לאחר לידה, רקמות רצפת האגן לעולם לא יוכלו לחזור למצבן הקודם, אך עם הטיפול הנכון ניתן ללמוד כיצד לחזק אותן עד למצב בו מצליחות להתאפק לאורך זמן.

כיצד כיסא אחד יוכל לטפל בבעיות בריחת שתן?

ביננו, למי באמת יש סבלנות לעבוד קשה מידי? עם כל הרצון להחזיר את איכות חיינו ואת היכולת לצחוק, לבצע פעילות ספורטיבית ולהתעטש מבלי לפחד מפני בריחת שתן בהפתעה, לא תמיד יש לנו את היכולת להקדיש מספיק זמן לטיפול. בדיוק בשביל זה, הומצא הכיסא האלקטרומגנטי.

הטיפול באמצעות הכיסא האלקטרומגנטי גורם לגירוי עמוק לשרירי רצפת האגן, ומהווה פריצת דרך של ממש באפשרויות הטיפול הלא פולשניות בשרירים אלו. זהו פתרון מהפכני ומוכח לבעיה ממנה סובלות נשים רבות כל כך, והוא לא דורש מכן דבר פרט ללשבת במשך 28 דקות בלבוש מלא, ללא כל כאב. הכסא עצמו פותח בהתבסס על שיטת קיגל המפורסמת לחיזוק שרירי רצפת האגן:

  • השיטה מוכחת כיעילה לסגירת הנרתיק לאחר לידה רגילה.
  • תרגילי קיגל מועילים בהאצת ההתאוששות הוגינלית במקרה שבוצע חתך במהלך הלידה. תרגילי קיגל יוכלו לשפר את זרימת הדם לאזור הנרתיק וכך לסייע לחידוש התאים והרקמות שנפגעו כתוצאה מביצוע החתך. 
  • במידה וסובלות מטחורים לאחר לידה, זרימת הדם המשופרת תסייע גם להעלמת הבעיה.
  • בגיל המעבר, הנרתיק שלנו מאבד מכוחו והאגן עצמו צונח בשל היחלשות השרירים והרצועות התומכים בו. הדבר כאמור, מוביל להיווצרות בריחת שתן כשהדרך לטפל בה היא כמובן באמצעות חיזוק אותם שרירים שנחלשו. 

פיזיותרפיסטים בכל העולם ממליצים על תרגילי קיגל לחיזוק שרירי רצפת האגן, אך ידוע שגם שיטה זו – בביצוע נכון ומדויק, תביא לאחוז קטן מיכולות הכיוון של השרירים. קשה מאוד להגיע בעצמנו למאת האחוזים, אך כשמלוות על ידי טכנולוגיה מתקדמת, השמיים הם הגבול. 

כמה זמן נמשך הטיפול כולו?

בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר יש להגיע לסדרה בת 6 מפגשים המתקיימים פעמיים בשבוע. בתום ששת המפגשים יש לתחזק את תוצאותיו, על ידי מפגש עם פיזיותרפיסטית המתמחה בטיפול בשרירי רצפת האגן שתקבע טיפולים נוספים בהתאם לצורך. כשאת מכוסה מכל הכיוונים, בריחת שתן תהפוך במהירות לנחלת העבר, מטרד שבקרוב מאוד תשכחי הרחק מאחור. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here