איך תדעו אם עברתם טיפול רפואי כושל?

0
2744
איך תדעו אם עברתם טיפול רפואי כושל?
קרדיט PIXABAY

אנשים נוטים לסמוך על הגוף הרפואי בעיניים עצומות, אך כאשר הם נותרים עם נזק משמעותי, הרבה סימני שאלה מתחילים להתעורר ופתאום חשים אבודים אל מול המערכת, כי גם אם קיים חשד שהגוף הרפואי כשל בתפקידו, עדיין אין קצה חוט כיצד מתחילים להוכיח זאת, ובאופן כללי התחושה היא של מלחמה מול טחנת רוח – שעומדים חשופים מול גוף אימתני שמגובה בעורכי דין ממולחים. מכאן שלצד סימני השאלה, טוב להכיר בשתי עובדות חשובות: בהנחה ואכן מדובר ברשלנות רפואית (או רק בטיפול רפואי כושל) החוק עומד לצדכם ולאחר המאמר הזה גם אתם תדעו כיצד לקבוע האם זהו המקרה.

שני גופים תשובה אחת

אז כיצד באמת יודעים האם עברתם טיפול רפואי כושל? ובכן לא אתם אלו שצרכים לקבל החלטה, אלא גוף מוסמך שנחשף לשלל הפרטים. במה מדובר? ובכן גם אם הייתם מבינים בתחום הרפואה, סביר להניח שלא הייתם סגורים לגבי איכות הטיפול, וזאת כי כל נישה מצריכה התנהלות מעט שונה. אי לכך חשוב שרופא מומחה ועורך דין ייעודי ייבחנו את אופי ההתנהלות ואת ממצאי המצב הבריאותי. רק כאשר שני הגופים המקצועיים יעברו על סך העובדות, התמונה תתחיל להתבהר. מכאן שהמסקנה המתבקשת היא שלפני הכול מומלץ לעבור ייעוץ עם עו"ד לרשלנות רפואית ופה נוסיף שמוטב מוקדם ככול הניתן.

צעד אחר צעד

מדוע ראשית כל פונים אל עו"ד ולא אל רופא מומחה? כיוון שעו"ד שבקיא בתחום יידע להעריך מהם הסיכויים שאכן מדובר בטיפול רפואי כושל ואף יידע להפנות אל רופא שמומחה בתחום המדובר. אי לכך ברגע שמתעורר חשד אין טעם להתלבט לבד, אלא רצוי להעביר את הכדור לידיים מקצועיות, כאלו שיסייעו להכווין את ההתנהלות על הצד הטוב ביותר.

טיפול ללא הטבה

חשוב להבין שטיפול רפואי כושל אינו חייב להוביל לנזק משמעותי (פיזי או נפשי), אלא הגדרה זו גם יכולה להיות תקפה אם ניתן טיפול משמעותי מבלי שנרשמה הקלה במצב, וגם אם החולה הועבר תהליך יקר וארוך מבלי שנרשמה הקלה במצב. מכאן שאם החולה עבר תהליך מייגע מבלי לחוש הקלה, ובו זמנית הוא נעדר רבות מהעבודה, רכש תרופות יקרות, נסע מרחקים למומחים וכדומה, הרי שהוא ניזוק כלכלית בשל אופי ההתנהלות ועל כן בית המשפט עשוי לפסוק לטובתו בעת תביעת נזיקין.

שנסכם?

בלא מעט מקרים ניתן לקבוע שהתרחש טיפול רפואי כושל. מכאן שאם נסכם, נציין שכאשר לא מועבר למטופל סך המידע לקראת טיפול כזה או אחר, כשהטיפול מוביל לנזק משמעותי ואף כשהטיפול מוביל לבזבוז של משאבים מבלי להקל על המצב, הרי שייתכן ומדובר במקרה שעונה על ההגדרה, ואם נחזור לנקודת ההתחלה, נחדד שעל מנת לוודא זאת חשוב לפנות לעו"ד טוב שמתמחה בתחום ושמחזיק בניסיון עשיר. בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here