יום המיילדת הבין-לאומי 2023

0
195
צילום: ארגון המיילדות בישראל

לצד שיעורי הפריון הגבוהים בישראל עם כ-180 אלף לידות בשנה, מביט ארגון המיילדות בישראל אל העתיד וצופה לאן הולכות המיילדות בישראל. מקצוע המיילדת בניגוד למקצועות רבים אחרים, לא יכול להיבנות על בינה מלאכותית, הצורך באתיקה, מחקר וטיפול מיילדותי רציף רק ילכו ויתחזקו בעתיד הקרוב. כחלק ממגמה זו ולרגל יום המיילדת הבין-לאומי 2023, עורך הארגון כנס מדעי מרתק תחת הכותרת: מיילדות, הצעד הבא. הכנס מתמקד בנושאים כמו: ליווי הריון רציף על ידי מיילדת, מחקרים חדשים, ביטוח אחריות מקצועית, עשייתנו בארגון המיילדות העולמי, אתיקה במיילדות ונושאים מרתקים נוספים.

בכנס ישתתפו ד"ר שושי גולדברג, אחות ראשית ארצית וראשת מינהל הסיעוד במשרד הבריאות, ד"ר יעל אדלשטיין, חוקרת, מרצה לביואתיקה ומיילדת בגמלאות, ד"ר אביגיל קרא-פרידמן, מיילדת, נציגה ב WHO ויו"ר ועדת מחקר בארגון המיילדות, פטריסיה צימרמן, אחות ראשית וראש אגף סיעוד בבתי החולים של הכללית, רחל פיש, מנהלת מחלקת בריאות הציבור במכבי ואורחות רבות נוספות.

יפעת הדר רובננקו, מיילדת במרכז הרפואי בילינסון ויו"ר ארגון המיילדות בישראל הסבירה כי: "לצד ההתפתחות הרפואית, תחומי האחריות של המיילדת הולכים ומתרחבים ובמהלך הכנס שימשך יומיים, נביט אל האופק ונציג את הצעד הבא שהמיילדות צועדות אליו״.

ארגון המיילדות בישראל, הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. הארגון פועל בהתאם לרוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף חמש וחצי שנות הכשרה וזאת לאחר לימודים של ארבע שנות לימודי סיעוד לתואר אחות מוסמכת וכשנה וחצי נוספים לתפקיד מיילדת. בימים אלו מקדם ארגון המיילדות, את מודל ליווי הריון רציף ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. במקביל פועל הארגון לשינוי התקינה של המיילדות ליחס של מיילדת לכל יולדת כמקובל במדינות מפותחות במטרה לשפר את המצב היום בארץ שבו כל מיילדת מטפלת בשלוש – ארבע, יולדות במקביל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here