חיסונים הם כלי חשוב ויעיל במניעת מחלות ובהגנה על הציבור

0
140
צילום: דוברות כללית

באינטרנט וברשתות החברתיות יש מידע רב על יעילות החיסונים, דבר המקשה עליכם, ההורים, לקבל החלטה האם לחסן את ילדיכם. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו על חשיבות קבלת החיסון.

"ההורים לא תמיד מבינים אילו חיסונים הילדים חייבים לקבל ומפני אילו מחלות החיסונים מגנים. ישנה טענה שהחיסונים אינם בטוחים ואפילו מסוכנים, אינם יעילים, מיותרים ואינם נחוצים. מטרת החיסונים היא למנוע את הסיבוכים הקשים של המחלות. החיסונים בישראל ניתנים במסגרת חיסוני השגרה, בטיפת חלב ובבתי הספר" מספר ד"ר יוסף גלושטיין, מנהל מרכז בריאות הילד בקריית שמונה ורכז רפואת ילדים בכללית מחוז צפון.

ישנן מחלות שחשבו שנעלמו מהעולם אבל ארגון הבריאות העולמי מזהיר מפניהן וטוען כי רוב התפרצויות המחלות, כגון פוליו, הן בגלל שהאוכלוסייה לא מחוסנת כנדרש עקב ירידה בהיענות לחיסון. לדברי מיטל אלבז ואתי נול, רכזות רפואה מונעת במחוז "חיסונים הם כלי חשוב ויעיל במניעת מחלות ובהגנה על הציבור. היום, חיסונים מהווים חלק בלתי נפרד ממערכות הבריאותית והם משמשים ככלי מרכזי למניעת התפשטות מחלות זיהומיות ומגיפות. החיסונים חשובים במיוחד עבור תינוקות, ילדים ומבוגרים עם מערכת חיסונית חלשה. לדוגמה, מחלת הפוליו שהיא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף הפוליו. הנגיף מועבר מאדם לאדם בעקבות מגע עם הפרשות, לרוב צואה. הדבקה בנגיף הפוליו עלולה לגרום לשיתוק ילדים. את המחלה ניתן למנוע רק ע"י חיסונים. בפברואר 2023 התגלה חשד גבוה למקרה של שיתוק קליני מאיזור צפת, עקב חוסר בחיסון כנגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה".

ילד שמחוסן לפי תוכנית חיסוני השגרה במדינת ישראל – הוא ילד מוגן. קבלת החיסון במועד המתאים חיונית למניעת התפשטות המחלה וקידום בריאות הציבור. "אנחנו קוראות לכם, ההורים, שטרם השלימו את החיסון לילדיכם להגיע ולהתחסן. ילדים עד גיל 6 שנים מתחסנים במסגרת טיפות החלב וילדים מעל גיל 6 שנים במסגרת שירותי בריאות לתלמיד. אל תהססו, בואו להתייעץ איתנו בכל דבר שתצטרכו אנו פה לשירותכם" מסכמות מיטל ואתי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here