יום ללא עישון הבינלאומי

0
419
צילום: דוברות כללית

לכבוד יום ללא עישון הבינלאומי שחל היום ה-31 במאי, הישאם קשקוש אח אחראי חדרי ניתוח במרכז הרפואי זבולון של כללית ומנחה סדנאות לגמילה מעישון משתף בחמישה טיפים חשובים לתחילת תהליך הגמילה.

טיפ ראשון: רשמו לעצמכם את כל הסיבות בגללן אתם רוצים להפסיק לעשן.
טיפ שני: רשמו את הרגלי העישון שלכם, מתי? היכן ? ומה גורם לכם לרצות לעשן ?
טיפ שלישי: הכינו את הסביבה – שתפו את בני המשפחה והחברים שלא יציעו לכם סיגריות, לא יעשנו בקרבתכם ויעודדו אתכם לצאת לפעילות גופנית. הרחיקו סיגריות מהסביבה הטבעית שלכם, הוציאו את המאפרות, והכינו הרבה ירקות.
טיפ רביעי: החליטו על הסיגריות הכי פחות "נחוצות" לכם וותרו עליהן תחילה.
טיפ חמישי: בימים הראשונים תשתו הרבה הרבה מים, אכלו ירקות, ותכננו מראש לו"ז מלא בעיסוקים לכל יום, לבד או עם אחרים.

ענת ספרוני מקדמת בריאות בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מספרת על מגוון האפשריות לגמילה מעישון שכללית מציעה ללא עלות ללקוחותיה.

"חשוב לדעת, כי גמילה מעישון היא תהליך מאתגר, אך בהחלט אפשרי עם תמיכה מקצועית. בכללית מציעים מגוון שירותי גמילה מעישון שיוכלו להתאים לכל אחד על פי העדפותיו: סדנאות במרפאות, סדנאות דיגיטליות וקו ייעוץ אישי לגמילה מעישון. כל השירותים מונחים על ידי אנשי מקצוע מומחים לנושא. מעשנים של סיגריות, סיגריות אלקטרוניות, נרגילות וכל טבק לסוגיו מוזמנים להצטרף ללא תשלום והשירות ניתן בעברית ובערבית."

במחקר שנערך ב'כללית' לפני מספר שנים עלה כי כ- 80% ממשתתפי הסדנאות מפסיקים לעשן בתום הסדנה וכ- 45% מתמידים בגמילה גם לאחר 3-5 שנים מתום הסדנה. מדובר בנתונים גבוהים מאוד בהשוואה לשיטות גמילה אחרות, שכן מדובר על שילוב של תמיכה קוגניטיבית – התנהגותית (קבוצתית או אישית) יחד עם טיפול תרופתי, שהוכח כדרך היעילה ביותר להפסקת עישון ולגמילה מעישון לטווח הארוך.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here