תגובת ארגון המיילדות בישראל בנושא המחקר החדש של משרד הבריאות

0
206
קרדיט: ארגון המיילדות בישראל

תגובת ארגון המיילדות בישראל בנושא המחקר החדש של משרד הבריאות לאיתור נשים הסובלות מדיכאון אחרי לידה ואלימות במשפחה בטיפות החלב, אשר מוצג היום (רביעי 31.5) בכנס המכון הלאומי לחקר שרותי הבריאות:

מחקר חדש של משרד הבריאות שחלקו נחשף אתמול (שלישי 30.5) בגל"צ על ידי כתבת הבריאות טל-אור מאירסון, משקף כי אחוז הדיווח בשאלונים בטיפות החלב נמוך בהרבה ממספר המקרים במציאות. מהשאלונים שבוצעו לצורך איתור נשים שסובלות מדיכאון אחרי לידה או אלימות במשפחה, עלה כי רק חצי אחוז הוגדרו כנפגעות אלימות בעוד ההערכה במציאות היא שאחת מעשר נשים היא נפגעת. באשר לדיכאון אחרי לידה, כ – 4% הוגדרו כסובלות מכך בעוד במציאות ההערכה היא שבין 10%-15% מהנשים מתמודדות עם דיכאון אחרי לידה.

מארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים, מיילדות הבית והקהילה נמסר בתגובה: "המחקר של משרד הבריאות אשר התבסס על רצון טוב של המערכת ושליחות חשובה של אחיות טיפת חלב, לשפר את הטיפול בנשים, חושף מציאות עגומה של אחוז דיווח נמוך מדי. לכן, יש הכרח לנקוט בגישה פרואקטיבית עוד מתחילת ההיריון ולנו המיילדות, יש את המענה הטוב ביותר לאיתור הנשים הללו. קשר רציף עם המיילדת וסל כלים רחב, כבר הוכח מחקרית כיעיל. הדרך לאיתור הנשים היא באמצעות המודל של ליווי הריון רציף על ידי מיילדת, שאנו מובילות בימים אלו יחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך יצירת פרוטוקול אישי לכל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. המפגשים בין המיילדת לאישה, יוצרים מרחב נשי המאפשר איתור פרואקטיבי. הוכח מחקרית שמודל של ליווי הריון רציף על ידי מיילדת במהלך ההיריון, הוא גורם המעודד פתיחות רגשית באופן עוצמתי. למיילדת יש השפעה חיובית ישירה על שיעורי הגילוי והחיבור לגורמי הטיפול. ביסוס של מערכת טובה ועוטפת של יחסי אמון בין האישה לבין המיילדת מתחילת ההיריון, יעשה שינוי משמעותי".

באשר לדיכאון מדגישים בארגון המיילדות בישראל כי: "חשוב לדעת כי נשים אשר חוו דיכאון בעברן, נמצאות בסיכון מוגבר לפתח דיכאון במהלך ההיריון. לרוב, דיכאון בהריון אינו חולף לבד ומחייב טיפול עוד לפני מועד הלידה שכן הוא יכול להפוך לדיכאון אחרי לידה. מחקרים מצאו שאצל חלק גדול מהנשים שסבלו מדיכאון לאחר לידה, הסתבר שהוא החל עוד בתקופת ההיריון, אך לא אובחן ולא טופל".

ארגון המיילדות בישראל, הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. הארגון פועל בהתאם לרוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף שש שנות הכשרה וזאת לאחר לימודים של ארבע שנות לימודי סיעוד לתואר אחות מוסמכת וכשנה וחצי נוספות לתפקיד מיילדת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here