כאבי גב תחתון

0
1443
כאבי גב תחתון
מקור FREEPIK

לא מעט אנשים סובלים מכאב גב תחתון באופן כזה או אחר. ישנם אנשים אשר סובלים מכאבי גב תחתון חמורים יותר וישנם אנשים אשר חווים כאבי גב תחתון בצורה קלה יותר. כך או כך, כאבי גב תחתון עלולים לפגוע באיכות החיים של כל אדם ולהסב לו עוגמת נפש. כל אדם אשר סובל מכאבי גב תחתון, חייב לפנות לרופא בכדי לאבחן את המקור לכאב ולהעניק טיפול הולם לכאב.

מהו כאב גב תחתון?

כאבי גב תחתון הם כאבים שמופיעים בדרך כלל בחלק של הגב המצוי מתחת לקו של הצלעות ומעל לקו של הישבן. לא פעם כאבי גב תחתון יכולים להקרין לאגן, לירך או לישבן. אנשים אשר סובלים מכאבי גב תחתון יסבלו מתסמינים שונים כגון: כאבים חדים בגב התחתון בעוצמות משתנות, כאשר לא פעם הכאב יגרום להם חוסר יכולת לעמוד או ללכת. לעיתים תופיע גם נפיחות בנוסף לכאבים ועוד. את כאבי הגב התחתון ניתן לסווג לפי רמת הכאב, כאשר כאב חריף הוא כאב שמופיע עד 6 שבועות, כאב תת כרוני הוא כאב שמופיע בין 6-12 שבועות וכאב כרוני הוא כאב אשר מופיע מעל 12 שבועות.

מהם הגורמים לכאבי גב תחתון?

לא פעם בלתי אפשרי לאבחן את הסיבה המדויקת לכאבי גב תחתון. הכאבים יכולים להיות תוצאה של פגיעות שונות כגון: רקעים או מתיחות ברקמות תומכות של עמוד השדרה כגון: שרירים, מפרקים, גידים ועוד. לעיתים המקור לכאב יהיה תוצאה של מצב רפואי כגון: פריצת דיסק, היצרות של חוט השדרה, פגיעה בחוליות של עמוד השדרה התחתונות ועוד. אולם, לא פעם בלתי אפשרי לזהות את המקור המדויק לכאב.

גורמי סיכון לכאבי גב תחתון

גורמי הסיכון לכאבי גב תחתון יכולים להיות: הגיל, חוסר בפעילות גופנית, ישיבה ממושכת, השמנת יתר, עבודה בהרמת משאות כבדים, עישון, הריון, יציבה לקויה, אימוני כושר בצורה לא נכונה ועוד. כאב גב שנגרם כתוצאה מגורמי הסיכון הללו, הוא כאב שיכול להמשיך כל עוד לא מנטרלים את גורם הסיכון או שמטפלים בו. לכן, בכל מקרה שבו אתם סובלים מכאבי גב תחתון ונכללים באחת הקבוצות שיש להם גורמי סיכון להתפתחות כאבי גב מעין אלה, יש לגשת לרופא המשפחה שלכם.

כיצד מטפלים בכאבי גב תחתון?

כאמור, בשלב הראשון יש לגשת לרופא המשפחה בכדי שיאבחן את המצב שלכם וישלח אתכם להמשך בירור או יעניק לכם טיפול. לא פעם לאחר אבחון ראשוני הרופא שלכם ידרוש מכם לגשת לבדיקות אבחון נוספות כגון: בדיקת אולטרסאונד לעמוד השדרה, צילום ועוד. במידה ואין צורך לדעתו של הרופא בבדיקות אבחון נוספות הוא יציע לכם טיפול כלשהו כגון: טיפול במשכך כאבים כלשהו, טיפולי פיזיותרפיה ועוד. 

כאבי גב תחתון הם כאבים שלא מעט אנשים סובלים מהם אך יחד עם זאת, לא כדאי לזנוח מצב של כאב גב תחתון ממושך ויש לבחון את מקור הכאב ולהעניק לו טיפול הולם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here