כיצד לעבור בין קופות חולים בקלות ומהירות

0
2151
כיצד לעבור בין קופות חולים בקלות ומהירות
מקור FREEPIK

קופות החולים מציעות סלי שירותים מגוונים, ויכול מאוד להיות שקופת חולים אחת מתאימה ומשתלמת לכם יותר מחברתה. רוצים לגלות איזו קופת חולים משתלמת יותר עבורכם? תוכלו לבדוק זאת באתר כמה זה.

לא חתונה קתולית

בכדי לאפשר לכל אזרח לבחור את קופת החולים המתאימה לו, נעשו מאמצים להקל על מבוטחים ולסייע למי שמעוניין בכך לעבור לקופת חולים נבחרת בקלות. ניתן לבצע את הפעולה אונליין באתר המוסד לביטוח לאומי, או בסניף דואר. עלות המעבר היא פחות מעשרים ש"ח. 

חשוב לדעת

  • ניתן לבצע עד שני מעברים בין קופות חולים במהלך 12 חודשים. את המעברים ניתן לבצע בחלונות זמן של חודשיים, כאשר המעבר נכנס לתוקף לאחר תקופה של 45 יום לפחות. 
  • את מועדי כניסת המעבר לתוקף ניתן לראות באתר של המוסד לביטוח לאומי.
  • אם אתם מתחרטים, תוכלו לבטל את המעבר עד 45 יום לפני מועד כניסת המעבר לתוקף. ביטול בקשת מעבר ייחשב אף הוא כמעבר, כך שאם הגשתם בקשה למעבר, ולאחריה בקשה לביטולה, ניצלתם את שני המעברים הקצובים לכם לשנה הנוכחית.
  • אם המגישה בקשה למעבר בין קופות חולים – ילדיה הקטינים יעברו אוטומטית לקופת החולים אליה מבקשת האם לעבור, אלא אם כן תציין האם מפורשות כי היא מבקשת להשאיר את ילדיה בקופת החולים בה חבר האב.

בחירה מושכלת

כדי להחליט לאיזו קופת חולים כדאי לכם לעבור, אתם צריכים לדעת מה כל קופה מציעה. על מנת לעזור לכם לבחור את קופת החולים המשתלמת ביותר עבורכם, ריכזו עבורכם באתר כמה זה את כל הנתונים הרלוונטיים. כל שעליכם לעשות הוא לגלוש באתר כמה זה, להשוות בין התנאים של הקופות ולבחור את הקופה שמעניקה לכם את השירותים הטובים ביותר בעלות הנמוכה ביותר.

נקודות חשובות

לפני שאתם עוברים קופת חולים חשוב לברר מספר נקודות:

  • בדקו את פריסת מרפאות הקופה, וודאו שיש סניף של המרפאה קרוב למקום מגוריכם.
  • אם אתם חולים במחלה כרונית וזקוקים לטיפול קבוע, בדקו שיש באזור מגוריכם מכון המציע את הטיפולים להם אתם זקוקים וכי יש לכם גישה נוחה אליו. אם אתם נוטלים תרופות קבועות, בדקו שהן מסובסדות על ידי קופת החולים אליה אתם מעוניינים לעבור. 
  • אם אתם זקוקים לשירותי בריאות מיוחדים, ודאו שתוכלו לקבלם בקופת החולים החדשה בעלות סבירה.
  • בדקו את זמני ההמתנה שדורשת הקופה החדשה עבור מתן שירותי ביטוח משלימים, והאם יש בידכם לפעול לקיצור תקופת ההמתנה.

מעבר פשוט וקל

אזרחי ישראל מחויבים להיות מבוטחים באחת מקופות החולים וכל אזרח זכאי לעבור לקופת החולים שתספק לו את השירות הרפואי הטוב ביותר. רוצים לדעת איזו קופת חולים תספק לכם את השירות המתאים והמשתלם ביותר? היכנסו לאתר כמה זה, והשוו בקלות בין התנאים , השירותים וההטבות שמציעות קופות החולים בישראל. וכמו שאמרו חכמים: "העיקר הבריאות". 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here