כך תזהו האם לילדכם יש הפרעות קשב וריכוז

0
1697
כך תזהו האם לילדכם יש הפרעות קשב וריכוז
מקור pixabay

אם גם לכם יש ילדים, סביר להניח שאחד מהדברים הכי בולטים שמנחים אתכם בחיי היומיום, זה הרצון לתת לילדים שלכם את הטוב ביותר. אין הורה שלא היה רוצה לראות את הילד שלו מתפתח, מתקדם ומצליח לפרוח בכל מסגרת שבה הוא לוקח חלק. עם זאת, רבים מאתנו שמים לב בשלב כלשהו שהילדים מתקשים, והקושי יכול לבוא לידי ביטוי לא מעט דרכים. אתם חוששים שאולי גם הילדים שלכם, כמו הרבה ילדים אחרים, סובלים מבעיות של קשב וריכוז? כדאי שתשימו לב לסימנים הבאים:

  • האם הילד מאבד ריכוז תוך כדי פעולות שהוא עושה?
  • האם הוא חוזר על אותה פעולה בצורה אובססיבית?
  • האם הילד "בורח" למקומות אחרים כשאתם מדברים איתו?
  • האם הוא מאבד את עצמו ושוכח מה הוא התחיל לעשות באמצע משימה כלשהי?

בנוסף, כמובן שגם דיווחים וחוות דעת מהמורים ומהמורות שלו יכולים לסייע להבין האם כדאי לעשות לילד אבחון של קשב וריכוז או לא.

למה כדאי לעשות אבחון קשב וריכוז?

האמת היא שלא תמיד צריך לעשות אבחון קשב וריכוז לילדים, שכן רק אם אתם רואים סימנים שיכולים להעיד על בעיה כדאי לחשוב על זה. אם אתם תוהים האם לא עדיף לתת לילד למצוא שיטות להתגבר על הקושי בעצמו, כדאי שתדעו שלרוב זו לא שיטה שמוכיחה את עצמה. יתרה מכך, היום יש כל כך הרבה ידע ושיטות להתמודד עם בעיות מהסוג הזה, אז למה שלא תיתנו לבן או לבת שלכם את הכלים שלהם הם זקוקים? אבחון של בעיות קשב וריכוז זה השלב הראשון בעזרה שתוכלו לתת לילדים, שכן אפילו אם כתוצאה מהאבחון הם יקבלו רק תוספת זמן במבחנים, זה יכול להיות מהותי. בהמשך הדרך, כמו למשל בשלב הבגרויות, לדעת שיש לילד תוספת זמן זה משהו שבהחלט יכול להרגיע ולסייע לילד להתמודד טוב יותר עם מעמד הבחינות, אז למה לוותר על כך?

איפה עושים אבחונים מהסוג הזה?

כמובן שהיום ניתן לעשות אבחון של בעיות קשב וריכוז באינספור מקומות, מה שגם מעורר באופן טבעי את השאלה: לאן באמת כדאי לפנות? האם בכל מקום שבו יעשו לילד שלכם אבחון קשב וריכוז הוא יקבל יחס מספיק טוב? ויתרה מכך, האם כל איש מקצוע שיוכל לעזור לבן שלכם אבחון קשב וריכוז באמת יעשה זאת בצורה מקצועית מספיק? חשוב מאוד לבדוק מה ההשכלה של מי שעושה לילד את האבחון, ובנוסף, רצוי מאוד גם לבדוק האם המכון שאליו אתם פונים מקצועי, מוכר ובעל מוניטין. כדאי לבדוק גם את העלויות, כי יש מקומות שבהם האבחונים האלה יכולים להיות הרבה יותר יקרים לעומת מקומות אחרים. שווה לעשות עבודת מחקר מקדימה וכך לבחור את מה שנכון ביותר עבור הילדים שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here