מחלות מקצוע שכיחות בישראל

0
2764
מחלות מקצוע שכיחות בישראל

על פי סעיף 79 לחוק ביטוח לאומי מחלת מקצוע הינה מחלה אשר פרצה עקב עבודה שבוצעה במקום העבודה או מטעמו כתוצאה משהות ממשוכת בסביבת עבודה אשר כוללת גורמים כימיים, פיזיולוגיים, ביולוגים ועוד. החשיפה החוזרת ונשנית לגורמים מזיקים במשך תקופה ממושכת עשויה ליצור מחלות מקצוע.

כל מקצוע בו עוסקים עלול לחשוף למחלת מקצוע – פציעה או מחלה אשר נובעת משחיקה איטים באיברים של הגוף כתוצאה מביצוע פעולות חוזרות ונשנות לאורך שנים או חשיפה לתנאי עבודה לקויים שמשפיעים בהדרגה על הבריאות. מקרים של מחלות מקצוע עשויים להוביל לפיצויים ולהקלות משמעותיות על הנפגע, לכן דעו את זכויותיכם וממשו את זכויותיכם הרפואיות!

מה הן מחלות המקצוע השכיחות ביותר בישראל?

  1. מחלות עור – מחלות עור תעסוקיות הגרמות לרוב כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים בעבודה וכתוצאה מממגע בין החומר לעור. רוב מחלות העור הן דלקתיות והתסמינים מאופיינים בגרד, פריחה, אדמומיות ועוד מגוון הפרעות בעור.
  2. שרירים – מחלות שרירים כמחלות מקצוע עלולות להיגרם כתוצאה מחשיפה לחומרים מכניים/פיזיים וכן עבודות ממשוכות עם מכשירים רוטטים כמו בתחום השיפוץ והבניה או בתחום הגינון ועוד.
  3. מחלות בדרכי הנשימה – מחלות בדרכי הנשימה עלולות לקרות כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים, חומצות שונות, אבק סיבי או חשיפה ממשוכת לחומר מסוים ובכך לגרום לאלרגיה, מחלת א סבסטוזיס ואף למחלות סרטן הריאה.
  4. הפרעות בשמיעה – עלול להתרחש כתוצאה מרמות רעש מופרזות במיוחד במפעלים שונים וכן עבודה ללא אמצעי מיגון מתאימים (אוזניות יעודיות). הפרעות בשמיעה יכולות להיות כרוניות ובלתי הפיכות או זמניות, כמו כן גם טנטנון יכול במקרים מסוימים להיחשב כמחלת מקצוע.
  5. סוגי סרטן – מקצועות אשר דורשים להיות חשופים לחומרים שונים. מחלות הסרטן אשר נחשבות למחלות מקצוע הן – סרטן שנגרם כתוצאה משחיפה לאסבסט, סרטן העור, לוקמיה ועוד. מפאת המורכבות של המחלה והגורמים הרבים שעלולים לגרום לה – היא נחשבת למחלת מקצוע רק אם היא מופיעה ברשימת מחלות המקצוע ורק אם הוכח מעבר לכל ספק הקשר הסיבתי בין המחלה לחשיפת העובד למחולל המחלה.

לסיכום,

אם חליתם באחת ממחלות המקצוע האלה – מומלץ להיערך בהתאם ולקחת סיוע של חברה למימוש זכויות רפואיות שידאגו כי תעברו את כל התהליך הבירוקרטי מול המוסד לביטוח לאומי בקלות, ללא סחבת מיותרת וליהנות מפיצוי מקסימלי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here