מכשירי שמיעה – כיצד מתאמים מכשיר שמיעה

0
1382
מכשירי שמיעה – כיצד מתאמים מכשיר שמיעה
מקור pixbay

כשאנחנו זקוקים למשקפיים, עקב ירידה באיכות הראייה, אז נפנה לאופטומטריסט, אצלו נעבור בדיקות ראייה, ובהתאם לכך ייקבע מה יהיה המספר שלנו, בהנחה ואכן אנחנו צריכים משקפיים, ולאחר מכן, אנחנו נבחר את המסגרת והעדשות המתאימות, על פי מבנה הפנים, כך שנוכל ליהנות ממשקפיים שאכן מתאימות לנו. גם בשביל שנוכל לראות בעזרתן בצורה טובה וגם בשביל שנוכל ליהנות ממשקפיים שנראות עלינו טוב ומעניקות לנו מראה יפה.

באופן דומה, במובנים מסוימים, אנחנו נבחר מכשיר שמיעה. כמובן, שיש הבדל במובן הזה שכאן אנחנו לא נפנה אל אופטומטריסט אלא נפנה אל מכון שמספק מכשירים מסוג זה, ושם אנחנו נעבור את הבדיקות המתאימות, זאת בשביל שנוכל לקבל דעה האם אנחנו צריכים מכשיר שמיעה ומאיזה סוג.

אנחנו יכולים למצוא בקטלוג מכשירי שמיעה שונים, כאלה שמולבשים בתוך האוזן, כאלה שנמצאים מאחורי האוזן. אנחנו יכולים למצוא מכשירים דיגיטליים, אנלוגיים. בעיקרון, ההחלטה איך להתאים לנו מכשיר שמיעה כזה או אחר, היא שאלה שמתייחסת בעיקר לשני היבטים, הראשון, איזה מכשיר יכול לספק לנו אפשרות לשמוע דברים בצורה ברורה, חדה, בכל מצב, ההיבט השני, איזה מכשיר פחות יפריע לנו בשגרת היום יום ויתרה מזו, יאפשר לנו ליהנות מאיכות חיים טובה יותר.

צריך לומר, עם השנים אפשר למצוא מכשירי שמיעה משודרגים, איכותיים יותר מאשר בעבר. מדובר על מכשירים יותר חזקים, מכשירים שמאפשרים לווסת טוב יותר את העוצמה של הקולות, מכשירים שמאפשרים לבודד רעשים בצורה אפקטיבית יותר, וכן, כאלה שניתן להניח אותם בתוך או מאחורי האוזן, בצורה אפקטיבית ונוחה, כך שהם לא יפריעו לנו, אלא להיפך, ישמשו אותנו בצורה נוחה ויעילה.

לפני שנציג כמה נקודות בהקשר להתאמה, חשוב להדגיש, יש אפשרות לבצע שינויים בסוג המכשיר וכן במיקום שלו, במידה וזה מתאפשר פיזית וכמובן במידה ויש צורך, שכן המכשיר הישן לא סיפק את מה שצפינו לו. אנחנו יכולים לפנות תמיד אל מכון מכשירי שמיעה ולקבל מהם ייעוץ וכמובן לבדוק שם מכשירים אחרים.

נקודות חשובות לגבי התאמה של מכשיר לאוזן

בעיקרון, מכשיר שמיעה, כמו משקפיים, אמור להיות כלי שישרת אותנו, יספק לנו אפשרות ליהנות משמיעה טובה יותר. אנחנו לא צריכים להתייחס אליו כמשהו שאמור להגביל אותנו, וכן הוא לא אמור להיות מסורבל. להיפך, הוא אמור להיות נוח, הוא אמור להיות יעיל.

לכן, כשבוחרים מכשיר שמיעה, הרי מעבר לכל העניין של דציבלים, בידוד רעשים, או דברים טכניים, הרי שאנחנו צריכים לבחור נקודות כמו, איך הוא יושב על האוזן, עד כמה אנחנו באמת שמים לב אליו, עד כמה הוא מפריע לנו מבחינת נראות, ואיך זה מרגיש להשתמש בו, עד כמה זה פשוט ונוח לנו.

ברגע שאנחנו מקבלים את כל התשובות לשאלות הנ\"ל, אז נוכל להחליט האם זה מכשיר שמתאים לנו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here